Avatar billede peter_g_j Nybegynder
09. august 2009 - 22:04 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Synkroniser Outlook og Google kalender

Jeg har brug for at synkronisere min Google kalender med outlook. Jeg kender til googles synkroniseringsværktøj, men det løser ikke mit progblem, da jeg har brug for at få alle mine google kalendre flyttet over i min outlook kalender. Herunder kalenderne der på google står under "Andre kalendere". Det er lykkedes mig at gøre det ved brug af GooSync, hvor jeg kan synkronisere med min telefon, og derefter med computeren. Den omvej vil jeg gerne være fri for, og have google kalenderne direkte over på i outlook.

Goosync mærker de enkelte begivenheder med [tag], alt efter hvilken kaleder de kommer fra. På samme måde kan jeg selv skrive det tag på nye begivenheder oprettet i outlook, hvor efter de overføres til den rigtige google kalender, hvis jeg har rettighed til at skrive i den.

Findes der en løsning på dette problem?
Avatar billede jansvendsen Nybegynder
09. august 2009 - 22:23 #1
Hej

Det burde være muligt med den nye Outlook Connector

http://office.microsoft.com/da-dk/outlook/HA102225181030.aspx
Avatar billede peter_g_j Nybegynder
09. august 2009 - 23:40 #2
Har du nogen erfaring med det program?

Jeg har lige kigget nærmere på det. Det jeg kan læse mig frem til er, at det er beregnet til at hente mail og kontaktpersoner (Ikke kalender) fra Windows Live Hotmail, og ikke Gmail eller Google.

Efter at have prøvet at installere det, kan den ikke oprette forbindelse til min Google konto.
Avatar billede jansvendsen Nybegynder
10. august 2009 - 01:23 #3
Hvis Outlook connetor ikke virker så prøv den direkte vej.
Hermed Gmails egen beskrivelse for opsætning

Sådan konfigureres din Outlook 2007-klient til at arbejde sammen med Gmail:

1.Åbn Outlook.
2.Vælg 'Opgrader ikke' for nye konfigurationer.
3.Vælg 'Ja'.
4.Angiv visningsnavn, e-mail-adresse (inklusive '@gmail.com') og adgangskode.
5.Klik på 'Konfigurer manuelt...'
6.Vælg 'Internet-e-mail'.
7.Indstillinger: navn, fulde e-mail-adresse (inklusive '@gmail.com')
◦Vælg IMAP. Brug angivne indgående/udgående servere.
◦Brugernavn skal være din fulde Gmail-adresse, inklusive '@gmail.com'.
◦Klik på 'Næste' efter dette skærmbillede, hvorefter du bliver ført til afslutningen af konfigurationen.

8.Vælg Funktioner > Indstillinger > Konfiguration af e-mail. Klik på 'E-mail-konti' under 'E-mail-konti'. Vælg konto, og klik på 'Skift' over listen med konti. Klik på 'Flere indstillinger' og derefter fanen 'Avanceret'.
◦Indgående server skal være 993 og skal bruge SSL-kryptering.
◦Udgående server kan bruge 587, TLS-kryptering.
9.Klik på 'OK' > 'Næste' > 'Udfør' > 'Luk' > 'OK'.
Avatar billede peter_g_j Nybegynder
10. august 2009 - 08:53 #4
Det du beskriver der er til opsætning af mail. Det er ikke det jeg har brug for.

Jeg har brug for at synkronisere min kalender, inkl. div. kalendre jeg abonerer på.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. august 2009 - 08:56 #5
Hvilket igen beskriver en fin måde at få mail over i outlook - men det er jo KALENDEREN det drejer sig om :-)

Jeg har i 1½ år haft god fornøjelse af http://www.syncmycal.com/index.htm

I modsætning til alle mulige andre værktøjer, så virker den - hver gang - har intet problem haft med den.

Den koster 25$, hvilket er det eneste minus. Men efter min mening er det en yderst fair pris.

Før mit valg landede på SyncMyCal, testede jeg et væld af andre gratisprogrammer, og de lavdede alle ged i kalenderen på en eller anden måde (værst var den der fik slettet en del aftaler...). Der kan siden da være kommet andre gratisprogrammer til, som jeg ikke kender til.
Avatar billede peter_g_j Nybegynder
10. august 2009 - 11:09 #6
Ole:
Det ser mere lovende ud. Jeg har prøvet at installere det, men jeg kan ikke få den til at synkronisere. Jeg har indsat loggen nedderst.

Har du et bud på hvad der kan være galt? Hvis jeg får den til at virke, så smider jeg gerne de 25$.

-----------------------------------------------------------------

SyncMyCal Version : 2.6.270    Outlook2007VSTOSE    TrialVersion
Operating System  :  Microsoft Windows 7 Ultimate
Outlook Version  :  12.0.0.6504
TimeZone standard name :  Rom, normaltid
Current UI Culture  :  Danish (Denmark)
Current System Culture  :  Danish (Denmark)
Original System Culture  :  English (United States)

-----------------------------------------------------------

OperationType : Synchronize (Outlook Precedence)
Total number of events successfully synched : 0
------------------------------------------------

Message : Objektreferencen er ikke indstillet til en forekomst af et objekt.

Source : SyncMyCal.Core

StackTrace :    ved SyncMyCal.Core.xda2a52812ed9e796.x7b7f4e1316bb18fa()
  ved SyncMyCal.BLL.xe30dd2cb49c58986.x2d77a81e5eacf289(String x218764376be92b39, String xe8e4b5871d71a79a, String xbda579af315c6893, DateTime xab6b0b86e1c2e202, DateTime xb72ef4ca37edef3e)
  ved SyncMyCal.BLL.x9f01d1809023f737.x0b12b17cb69d7bef(GCOperation x9c9eac3a36336680, String xb81395b695e9a755)
  ved SyncMyCal.BLL.x9f01d1809023f737.x92286e733c60fd4b(GCOperation x9c9eac3a36336680)

-----------------------------------------------------------
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. august 2009 - 08:19 #7
Jeg har ikke noget clue, andet end at du jo kører Windows 7, som næppe er supporteret endnu...

På siden http://www.syncmycal.com/google_calendar_synchronization.htm#sysdiv1 er der (ud for hver version af de mulige downloads) et link til "system requirments". Der er bl.a.  "Update for Microsoft Visual Studio® SE Tools Runtime for the Microsoft® Office System (VSTO SE)" - og link til download.

Det kunne tænkes du skulle hælde nogle af disse komponenter på din Windows 7, for at få det til at virke.

Ellers kan du forsøge at kontakte dem via http://syncmycal.helpserve.com/ - omend du nok skal ændre "Message" teksten til "Object reference not set to an instance of an object."
Avatar billede peter_g_j Nybegynder
12. august 2009 - 12:37 #8
Du har sikkert ret i at Windows 7 er synderen.

Jeg har kigget på de nævnte opdateringer, og umiddelbart ser det ud til at de er i orden. Jeg tror de er installeret som standard. Jeg har heller ikke kunne finde noget om Windows 7 på deres side.

Jeg har sendt min log til deres support, i håb om at de kan hjælpe. Om ikke andet har jeg lidt på fornemmelsen at jeg er nødt til at gå tilbage til XP, da jeg ikke er sikker på at kunne få alle programmerne fra mit studie til at virke på 7 endnu.

Nu må jeg bare vente og se hvad de svarer. Tak for hjælpen, indtil nu.
Avatar billede peter_g_j Nybegynder
03. september 2009 - 23:41 #9
Så er jeg kommet hjem fra ferie, og har fået formateret min computer og har installeret XP igen. Nu virker SyncMyCal og kan læse den opgave jeg har brug for. Jeg har kastet de 25$ efter programmet.

Det gav ikke noget at sende en loggen til dem, men skidt, nu virker det.

Jeg takker for hjælpen. Ole_madsen, vil du smide et svar så du kan få point?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. september 2009 - 13:19 #10
:-) Verden skal nok blive moden til Win7 med tiden... - men så vidt jeg husker har der været problemer det første årstid med alle ny operativsystemer (hvem husker ikke hvor besværligt det var at skaffe drivere til Windows 2000 ;-)