Avatar billede mercutio Nybegynder
08. august 2009 - 23:37 Der er 9 kommentarer

Connection refused til mysql

Hej Eksperter.

Jeg har udviklet et bette program lokalt hvor jeg har testet op imod en mysql 5. Jeg har downloadet en jdbc connector (mysql-connector-java-5.1.7-bin.jar) og det har fungeret fint. Nu er programmet klar til test og jeg har lagt det på test serveren. Men når jeg forsøger at connecte til mysql serveren på test maskinen får jeg en connection refused. Det viser sig så at mysql databasen er en version 4.1.11 kan det være fordi jdbc 5 connectoren ikke er bagud kompatibel?

Mvh. Obi
Avatar billede mercutio Nybegynder
08. august 2009 - 23:42 #1
Vi har testet at man fra samme maskine godt kan connecte fra en query browser med samme bruger og password. :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
09. august 2009 - 01:27 #2
Siger du at:

maskine X              maskine Y

query browser----------MySQL server      virker

Java app---------------MySQL server      ikke virker

med samme:
  hostnavn
  portnummer
  brugernavn
  password
  database
?
Avatar billede mercutio Nybegynder
09. august 2009 - 11:23 #3
Jep det er det vi er kommet frem til.
Avatar billede mercutio Nybegynder
09. august 2009 - 11:26 #4
Kan det være noget med at query browseren automatisk sætter brugernavn til brugernavn@hosten ?
Avatar billede arne_v Ekspert
09. august 2009 - 16:01 #5
Nope.

Client sender kun et brugernavn. MySQL server klistrer @ client adresse på når den skal sammenligne privs.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. august 2009 - 16:02 #6
Du kunne nemt teste kompabilitets issue med en ældre version af JDBC driveren. Men jeg tror ikke på ideen.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. august 2009 - 16:04 #7
Ikke fordi at jeg har har bedre ideer. Det lyder meget mystisk.
Avatar billede kibaki Nybegynder
12. august 2009 - 10:06 #8
Det lyder som klient B (test serveren) har ikke rettigehder til forbind til databasen. Kig i mysql databasen og derefter i user tabelle hvis bruger til test serveren eksister.
Avatar billede foo85 Novice
20. august 2009 - 13:01 #9
Hvis det er et webhotel, så er der mange webhoteller der ikke tillader remote connection til deres MySQL - ved ikke om det kunne være problemet?