Avatar billede larsomania Nybegynder
07. august 2009 - 11:59 Der er 3 kommentarer

Rettigheder til at skrive filer i en IIS mappe

Jeg har et virkelig underligt problem på en Windows 2003R2 server med IIS. Der er brug for at køre et lille program der merger PDF filer til én fil for derefter at sende den samlede fil ud til klientens webbrowser.

Jeg har en bruger på maskinen hvor dette fungerer perfekt hvis den er anonymous ISS bruger, den er dog medlem af "Administrators" gruppen så det er ikke den jeg ønsker at bruge som anomymous IIS bruger!

Hvis jeg bruger hvilken som helst anden bruger får jeg ikke lov til at skrive filen. Det gælder også hvis jeg opretter en anden test bruger som er medlem af "Administrators" gruppen, så bliver der nægtet adgang til at skrive i mappen.

Serveren og brugerne er sat op for flere år siden, og der er ikke rigtig nogen der ved 100% hvordan det er konfigureret. jeg har løbet local security policies igennem og der er ikke nogen specifik angivelse for den bruger jeg har, der virker.

Der er write rettigheder for "Users" gruppen på folderen på websitet. Jeg også forsøgt med "Everyone", men det fungerer præcsit lige skidt/dårligt.

Serveren er ikke meldt ind i noget domæne.

Resten af websitet fungerer fint med en anonymous bruger der er medlem af "Users" - det er KUN det at skrive filer der fejler.

Any clue?
Avatar billede kgkg Nybegynder
07. august 2009 - 13:11 #1
Giv IUSR_COMPUTERNAVN (Internet Guest Account) Skriverettigheder på mappen.
Avatar billede larsomania Nybegynder
07. august 2009 - 14:49 #2
Det har den allerede. Så det er desværre ikke dét, som er løsningen.
Avatar billede kgkg Nybegynder
07. august 2009 - 15:05 #3
Er der nogen meddelelser i Event loggen?.

Prøv evt. at kører Process Monitor fra sysinternals http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896645.aspx for at se hvad det er der bliver nægtet adgang til mappen.