Avatar billede Peris Nybegynder
07. august 2009 - 00:54 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Forvirret over skat relgerne.

Jeg har en ide som jeg går rundt og leger med. At det er en dansk tøj firma der ejer det og jeg vil købe deres varere og sende det til udlandet hvor der ikke høre under EU, kan man så ikke bare får sende varene direkte fra de lande som det bliver proceret, behøves jeg oprette en CVP nr og betale moms og skat af det ?
Avatar billede lollaenderen Nybegynder
07. august 2009 - 07:22 #1
Varer købt af et firma i Danmark og eksporteret, får man momsen refunderet af Skat, men det er afgiftspligtigt i salgs landet.
Indtægter for personer og firmaer i Danmark er skattepligtig i Danmark.
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2009 - 11:58 #2
Du kan også oprette et firma i f.eks Delaware (USA) Der er det skattefrit så længe du ikke sælger produkter i Delaware. Det hele kan laves OnLine.

Du kan også oprette en bankkonto i USA eller et andet IKKE EU land som pengene kan gå ind på.

Men uanset hvad. Hvis du indføre pengene til Danmark skal du opgive det som en eller form for Indtægt.

Hvis du har en hjemmeside til din forretning, bør du placere den på en server uden for Danmark.

Ved denne model, skal du ikke have et CVR nummer i DK.

Husk at du har lov til at tjene op til 50.000 kr pr. år uden at skulle have et CVR nummer og betale moms. Dette kan give dig en god start også hvis du vælger operere officielt i Danmark.

Min model har intet med skatteundragelse at gøre og er fuldt lovligt. Du kan altid få en Forhåndsgodkendelse på modellen hos SKAT, så du undgår bølv.
Avatar billede Peris Nybegynder
07. august 2009 - 16:39 #3
Tak for de gode råd. hvordan synes i, jeg skal gå frem til firmaet og fortalle om min ide ? Er det bare en mails og beskrivese iden eller skal der laves en plan over mit ide ? Det kan være lidt svært når man ikke har rigtig prøvet det før.