Avatar billede sand Nybegynder
11. juli 2001 - 15:27 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Stofanet mellem 2 computere....!

Hej...

Vi har stofanet og vi har to computere der skal være på samtidig hvordan gør man det?

Jeg vil gerne have en meget præcis forklaring....! Så også jeg forstår det :-)

Håber i forstår mit spm!
Avatar billede okay Nybegynder
11. juli 2001 - 15:30 #1
hvad med at stille spg´en til stofa ??
Avatar billede mr_bjorn Nybegynder
11. juli 2001 - 15:36 #2
Stofa tillader ikke 2 pc\'er er på samtidig... så de vil ikke svare på det..
Du skal bruge et proxy-server program (kan hentes fra www.tucows.dk)
En proxy server, virker på den måde at den leder de andre pc\'er ud på nettet. dvs. under Internet exploere sætter du den til at bruge proxy ved at skrive IP-adresse eller pc navnet på den pc der har modemet.
Vedr proxy-programmet prøv at finde et og installer det..
Avatar billede sand Nybegynder
11. juli 2001 - 15:37 #3
Det går lidt stærkere herinde med hensyn til svar, så jeg ser lige om der er nogen der kan svare..!
Avatar billede mr_bjorn Nybegynder
11. juli 2001 - 15:38 #4
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
11. juli 2001 - 15:50 #5
Løsning med win2k :

1. På serveren skal du have win2k og der skal være 2 netkort i.

2. Netkort 1 forbinder du til dit stofanet modem med det medfølgende kabel.

3. Netkort 2 forbinder du til computer 2 via et KRYDSET kabel.

4. Du sørger for at installere de rigtige drivere til dine netkort. (3com netkort kan anbefales da er nemme at have med at gøre)

5. Højreklik på \"My Network Places\" og vælg \"Properties\" og her vil du se 2 stk. \"Local Area Connections. Ved at højreklikke og vælge \"properties\" kan du se navnet på netkortet og derved se hvilket netkort det er og hvor det fører hen. Når du har fundet ud af om det er stofa netkortet eller det andet netkort så trykker du \"OK\" og omdøber \"Local Area Connection\" og \"Local Area Connection 2\" til Henholdvis \"Stofanet\" og\" Local LAN\" alt efter hvad du fandt ud af.

6. Højreklik nu på den Connection du kaldte \"stofanet\" og vælg \"Properties\"

7. Dobbeltklik på \"TCP/IP\" og klik på \"Advanced\". Tryk \"Add\" og indtast derpå din \"IP\" og \"Subnet Mask\". I nederst del trykker du \"Add\" og tilføjer din \"Gateway\".

8. Klik på fanebladet \"DNS\" - tryk \"Add\" tilføj dine DNS IP\'er og tryk \"OK\" og igen \"OK\" så du står ved \"Stofanet Properties\".

9. Ved \"Stofanet Properties\" vælger du fanebladet \"Sharing\" sætter flueben i \"Enable Internet Connection Sharing for this connection\". Tryk OK

10. Netkort 2 (Local LAN) for så automatisk IP\'en 192.168.0.1 og subnet maske samt DNS bliver automatisk udfyldt.

11. Under properties for både Stofanet og Local Lan har du en mulighed i bunden der hedder \"Show icon in taskbar when connected\". Disse kan være rare at have slået til men gør ingen egentlig forskel. Det er blot således at du kan se hvornår der er trafik på linierne osv. via taskbaren (den nede ved uret).

12. På Computer 2 skal du blot forbinde det krysede kabel og installere netkortet korrekt og så spiller det fordi at netkortet er automatisk sat til at have en IP-adresse fra en DHCP og det er hvad den gør fra serveren.

Hvis du gør det uden HUB eller SWITCH så skal kablet være krydset.

God fornøjelse - Rasmus
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
11. juli 2001 - 15:50 #6
svar
Avatar billede sand Nybegynder
11. juli 2001 - 15:54 #7
Jeg mener at der er noget der hedder en \'Hoop\'(eller noget i den retning) - kan det bruges ?(begge computere har netkort)
Avatar billede sand Nybegynder
11. juli 2001 - 15:57 #8
--razzer--> Skal de to computere så ikke være tændt døgnet rundt?
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
11. juli 2001 - 17:03 #9
>>sand, det du skal ha\' er er en hub, der sætter du så begge computerne til + dit cablemodem
Avatar billede abpdk Nybegynder
11. juli 2001 - 20:04 #10
Jeg kører selv en delt stofaforbindelse. Før da jeg havde en Win98 (2nd edition) og en Win ME maskine brugte jeg WinGate. Men nu da jeg kører Win98 på begge maskiner er det tilstrækkeligt at installerer den indbyggede internetdeling.

Hvis du vælger WinGate kan du læse der hvordan du gør, og hvis du vælger den indbyggede internetdeling skal du bare installere den på den maskine der har forbindelsen og konfigurere den anden til at forbinde via LAN.

I øjeblikket har jeg to netkort i den ene maskine, men jeg har også kørt begge maskiner + moden igennem en HUB.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
14. august 2001 - 02:51 #11
Sand :

Fik du svar på dit spørgsmål?
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
17. september 2001 - 23:20 #12
her er en guide med screenshout\'s:
http://www.teamcs.dk/stofaclubnew/sharenet.htm
Avatar billede sand Nybegynder
17. januar 2002 - 22:01 #13
hmmm
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
17. januar 2002 - 22:09 #14
sand.....

Du må komme med en forklaring på hvorfor folk der sidder og nærmest laver en stil ikke skal have nogen point....

Det der er utaknemmelighed af 1. grad

Prøv at læse denne side:
http://www.eksperten.dk/info_regler.phtml

der står bl.a.
Alle brugere skal bestræbe sig på at svare på spørgsmål så hurtigt som muligt, og ligeledes afgive udlovede point, såfremt der er kommet et acceptabelt svar. Således bliver svartiden generelt reduceret.

svarer du ikke vil der blive mailet til Admin
Avatar billede sand Nybegynder
17. januar 2002 - 22:31 #15
jah det må i meget undskylde, men jeg kan altså ikke overskue det og så ville jeg bare lige afslutte det efter det har stået i LAAANG tid!

Og desuden vidste jeg ikke at man skulle gi point hvis man ik ku bruge det til nóget!
Men jeg kan godt se at der er nogen der brugt lang tid på og defor fortjener de da også nogle point!!
Jeg skal nok huske det!