Avatar billede palle1976 Nybegynder
06. august 2009 - 11:37 Der er 3 kommentarer

Logon på webservice

Jeg er ved at lave en webservice consumer i Notes, som skal benytte en webservice fra Microsoft-verdenen. Det kræver login at kalde denne webservice og det er her problemet opstår. Jeg har prøvet at sende navn og password med ved at kalde "Service.setCredentials" (efter "Service.Initialize"). Men jeg får stadig fejlen "(401) Unauthorized" når jeg kalder funktioner.

Jeg skal vide hvordan jeg kan kalde denne webservice med navn og password, så jeg efterfølgende kan kalde funktionerne.
Avatar billede torbenkoch Nybegynder
07. september 2009 - 14:30 #1
Som ikke-Notes-udvikler vil jeg bare lige tillade mig at komme med lidt indspark set fra Windows' side af.

Der er generelt 3 former for authentication på sådan en Windows-udviklet web service:

1. Anonymous - ingen - det er nok ikke den, der bruges her ;-)
2. Basic - man medsender brugernavn og password, somehow. Du skal være opmærksom på, at brugernavnet kan være: DOMÆNE\BRUGER eller (hvis jeg lige husker syntaksen) BRUGER@DOMÆNE.
3. Challenge-Response/Kerberos/NT. Serveren siger til klienten, at den skal bruge denne form for authentication. Hvis din kode kører på en Windows-maskine, så kan systemet (Notes) måske så finde ud af at sende brugernavn for den bruger, som laver kaldet. Dvs. den konto, som dit program kører under.

I et .NET program er der noget, der hedder DefaultCredentials. Ved ikke om Notes har noget lignende?
Avatar billede palle1976 Nybegynder
15. september 2009 - 09:15 #2
Tak for input, men det hjælper mig ikke helt i mål. Jeg har prøvet alle mulige måder at medsende logon-oplysninger, men det hjælper ikke noget. Jeg har erfaret at det generelt er noget der giver problemer rundt omkring. Jeg vil ikke bruge mere tid på det nu, og har fået åbnet op for webservicen så jeg kan kalde den uden logon.

Jeg lukker derfor spørgsmålet.
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2009 - 19:17 #3
Klassisk windowsløsning ; )