Avatar billede kapoou Nybegynder
05. august 2009 - 13:09 Der er 5 kommentarer

Kalde SOAP request

Jeg skal kalde en webservice via soap, men kan ikke få det til at fungere. Jeg bruger nedenstående kode.

        XmlDocument doc = new XmlDocument();
        doc.Load(Server.MapPath(xmlfile));
        HttpWebRequest req = (HttpWebRequest)WebRequest.Create("URL");
        if (proxy != null) req.Proxy = new WebProxy(proxy, true);
        // if SOAPAction header is required, add it here...
        req.Headers.Add("SOAPAction", "\"\"");

        req.ContentType = "text/xml;charset=\"utf-8\"";
        req.Accept = "text/xml";
        req.Method = "POST";
        Stream stm = req.GetRequestStream();
        doc.Save(stm);
        stm.Close();
        WebResponse resp = req.GetResponse();
        stm = resp.GetResponseStream();
        StreamReader r = new StreamReader(stm);
        // process SOAP return doc here. For now, we'll just send the XML out to the browser ...
        Response.Write(r.ReadToEnd());

Er det helt forkert eller hvad? Jeg får en fejl 500 (Intern serverfejl) tilbage.
Avatar billede aaberg Nybegynder
05. august 2009 - 13:13 #1
Kan du ikke bare tilføje en webreference, i stedet for at bygge soap dokumentet selv? Højreklik på References i din Solution Explorer, og trykk "Add Web Reference" eller "Add Service Reference".
Avatar billede kapoou Nybegynder
05. august 2009 - 13:20 #2
Får jeg så ikke bare xml skemaet?
Avatar billede aaberg Nybegynder
05. august 2009 - 14:59 #3
Nej. Hvis du opretter en web reference, kan du kalde en soap webservice ligesom du ville kalde en almindelig metode.

Se eventuelt dette eksempel:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/scf355x6.aspx
Avatar billede arne_v Ekspert
06. august 2009 - 03:23 #4
Arnes tommelfinger regel omkring SOAP for begyndere: er der noget som helst XML relateret i din kode, så er du på vildspor !

(senere får man evt. lyst til at skrive WSDL manuelt, men så ved man forhåbentligt hvad man laver)
Avatar billede arne_v Ekspert
13. september 2009 - 03:38 #5
kapoou ?