Avatar billede tac Nybegynder
04. august 2009 - 20:30 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Søgefunktion til database

Hej

Jeg vil høre om der er nogen der kan hjælpe mig med at lave et phpscript til at søge i en mysql database. Det er en kompetencedatabase jeg er i gang med at lave.

Jeg vil lige sige at jeg ikke er særlig god til php, så tingene skal nok skæres ud i pap for mig :)

måden jeg gerne vil have det til at se ud kan man få en lille ide om i denne power point fil

www.strandboerne.dk/Presentation1.ppt

håber der er nogle der kan hjælpe mig :)

ps. sætter lige min mysql database med :)
Brugernavnet til denne er strandb_anders
Og hvis man så bare skrive ##### hvor kodeordet skal står kan jeg selv sætte det ind

-- phpMyAdmin SQL Dump
-- version 2.11.8.1deb5+lenny1
-- http://www.phpmyadmin.net
--
-- Vært: mydb3.surf-town.net
-- Genereringstid: 04. 08 2009 kl. 18:46:13
-- Serverversion: 4.1.22
-- PHP-version: 5.2.6-1+lenny3

SET SQL_MODE="NO_AUTO_VALUE_ON_ZERO";

--
-- Database: `strandb_strandbo`
--

-- --------------------------------------------------------

--
-- Struktur-dump for tabellen `Kompetence`
--

CREATE TABLE IF NOT EXISTS `Kompetence` (
  `id` int(10) unsigned NOT NULL auto_increment,
  `Navn` varchar(30) character set latin1 collate latin1_danish_ci NOT NULL default '',
  `Adresse` varchar(30) character set latin1 collate latin1_danish_ci NOT NULL default '',
  `Postnr` varchar(30) character set latin1 collate latin1_danish_ci NOT NULL default '',
  `By` varchar(30) character set latin1 collate latin1_danish_ci NOT NULL default '',
  `Tlf` varchar(10) character set latin1 collate latin1_danish_ci NOT NULL default '',
  `Barnests navn` varchar(30) character set latin1 collate latin1_danish_ci NOT NULL default '',
  `IT` text character set latin1 collate latin1_danish_ci NOT NULL,
  `VVS` text character set latin1 collate latin1_danish_ci NOT NULL,
  `Andet` text character set latin1 collate latin1_danish_ci NOT NULL,
  `Mobil nummer` varchar(30) character set latin1 collate latin1_danish_ci NOT NULL default '',
  `Email` text character set latin1 collate latin1_danish_ci NOT NULL,
  `Tømrer` text character set latin1 collate latin1_danish_ci NOT NULL,
  `Maler` text character set latin1 collate latin1_danish_ci NOT NULL,
  `Elektrikker` text character set latin1 collate latin1_danish_ci NOT NULL,
  `Smed` text character set latin1 collate latin1_danish_ci NOT NULL,
  `Ingeniør` text character set latin1 collate latin1_danish_ci NOT NULL,
  `Mekaniker` text character set latin1 collate latin1_danish_ci NOT NULL,
  `Sekretær` text character set latin1 collate latin1_danish_ci NOT NULL,
  `Gartner` text character set latin1 collate latin1_danish_ci NOT NULL,
  `Mad` text character set latin1 collate latin1_danish_ci NOT NULL,
  `Admin opgaver` text character set latin1 collate latin1_danish_ci NOT NULL,
  `Hjealpeleder` text character set latin1 collate latin1_danish_ci NOT NULL,
  `Vedligeholdelse` text character set latin1 collate latin1_danish_ci NOT NULL,
  `Rengoering` text character set latin1 collate latin1_danish_ci NOT NULL,
  `Planleagning` text character set latin1 collate latin1_danish_ci NOT NULL,
  `Loppemarked` text character set latin1 collate latin1_danish_ci NOT NULL,
  `Juleteassalg` text character set latin1 collate latin1_danish_ci NOT NULL,
  `Postmanskab` text character set latin1 collate latin1_danish_ci NOT NULL,
  PRIMARY KEY  (`id`)
) ENGINE=MyISAM  DEFAULT CHARSET=latin1 AUTO_INCREMENT=2 ;
Avatar billede Slettet bruger
04. august 2009 - 21:56 #1
Og?
Avatar billede tac Nybegynder
05. august 2009 - 15:38 #2
og ??

Jeg spørger om der er nogle der kan hjælpe mig med at få en søgeside til at kunne det som jeg viser i power point filen :)
Avatar billede tac Nybegynder
01. april 2012 - 16:35 #3
Lukker