Avatar billede dandixie Nybegynder
04. august 2009 - 16:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Exel regneark 2003

Har importeret data ind i Exel regneark, og vil høre om man kan omkonvertere en hel kolonne, således man ikke skal rette hver eneste celle.
F.eks. 9.4 skal laves om til 9,4. Skal ændre punktum til komma i hele kolonnen.

Nogen der har en løsning på dette, da jeg ellers skal gøre det manuelt hver gang, jeg importere data til et regneark!

Mvh.
Tina
Avatar billede vejmand Juniormester
04. august 2009 - 17:21 #1
Markér kolonnen -> Rediger -> Erstat
Avatar billede dandixie Nybegynder
04. august 2009 - 20:43 #2
Jeg har måske ikke udtrykt mig klart nok.) Jeg har importeret data fra en rapport, og en af kolonnerne som består af forskellige tal er adskilt af punktum i stedet for komma, f.eks. 11.4 skal laves om til 11,4 således at den kan beregne totalsummen nederst i bundlinien. Kan man ændre hele kolonnen på en gang, så alle tal bliver adskilt af et komma i stedet for et punktum, og evt. hvordan?. eller bliver jeg nødtil ændre hvert enkelt tegn fra et punktum til et komma i hver celle?
Mvh.
Tina
Avatar billede berit66 Praktikant
04. august 2009 - 22:13 #3
Hej Tina

Som Vejmand skriver, gør du det ved at markere kolonnen (eller de tal du skal konvertere. Tast derefter ctrl. H (for erstat), skriv .(punktum) i den øverste linie (for det der skal erstattes) og ,(komma) i den nederste for det du vil erstatte med. Du skal kun skrive tegnene. Tryk derefter på "erstat alle" og voila, så har du erstattet dine punktummer med komma.

Hilsen Berit
Avatar billede vejmand Juniormester
04. august 2009 - 22:34 #4
berit66 >> Nemlig, troede det gav sig selv når spørger fulgte: Markér kolonnen -> Rediger -> Erstat
Men det gjorde det vist ikke.  :-)
Avatar billede dandixie Nybegynder
05. august 2009 - 15:40 #5
Jeg takker mange gange og nu har jeg også forstået det.) Måske fordi jeg er lidt stresset i øjeblikket. Men mange tak for hjælpen begge to. Mvh. Tina
Avatar billede vejmand Juniormester
05. august 2009 - 18:52 #6
Velbekomme, og tak for point.  :-)