Avatar billede kbirk Nybegynder
04. august 2009 - 15:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Linq to entities fejl i * til * relationer i designeren

Hejsa
Jeg er startet på et project med LinQ To Entities, og har genereret en entity model udfra min database.
Jeg oplever et problem på nogle af mine mange til mange relationer hvor der i connectiontabellen er mere end de 2 kolonner som er nøglefelter.

Er der nogen som arbejder med linq som kan hjælpe med dette?

På forhånd tak / Kasper
Avatar billede kbirk Nybegynder
04. august 2009 - 15:54 #1
Håber det giver lidt mening...
Avatar billede kbirk Nybegynder
04. august 2009 - 15:55 #2
|------------| *        * |-----------|
|tabel 1    |------------|tabel 2    |          <-- Rigtigt
|------------|            |-----------|

|------------|1  *|-----------|*  1|-----------|
|tabel 1    |-----|connection |-----|tabel 2    |<-- Forkert
|------------|    |-----------|    |-----------|
Avatar billede windcape Praktikant
04. august 2009 - 21:33 #3
Du skal kode en many-to-many relation.

Eksempel fra hurtig google søgning: http://www.chrisbrandsma.com/2007/08/linq-to-sql-many-to-many-tables-and.html
Avatar billede windcape Praktikant
04. august 2009 - 21:34 #4
Avatar billede kbirk Nybegynder
05. august 2009 - 09:13 #5
Men jeg bruger Linq to entities da linq to sql ikke understøtter mange til mange:

Linq to Sql does not support definition of "many to many" relationships. This means that there is no specific relation attribute that allows defining such a complex relation. So you have to create as many entities as you physical model does and define your intermediate table on the code side.

Problemet er at alle de mange til mange relationer jeg har med kun 2 kolonner i connectiontabellen bliver vist korrekt i designeren. Altså at connectiontabellen bliver udskiftet med en ralation. Men de connectiontabeller med mere end de to kolonner med relationer bliver vist på den "gamle" linq to sql måde, som man kan se på det link du sendte.
Avatar billede kbirk Nybegynder
02. december 2009 - 13:58 #6
lukkes