Avatar billede larskarkovmeeder Nybegynder
03. august 2009 - 21:17 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Råd mht. valg af metode indenfor php

Hej folkens.

Jeg har brug for lidt vejledning mht. mit lille "beregne fragtpriser" projekt.

Målet er at en bruger indtaster målene og vægten på kassen. Derefter skulle han gerne få den pris oplyst der er korrekt. Prisen afhænger af om det er volume-vægten eller den indtastede vægt der er højest. Samtidig skal der bruges to priser, en for economy og en for express. Volumevægten er forskellig for economy og express.

Jeg har prøvet med en ordentlig omgang "if then", men der må være en nemmere måde... Hvad skal jeg kigge på? Switch? sessions? løkke/loop?

Håber I kan vejlede mig :)

På forhånd tak.
Avatar billede arne_v Ekspert
03. august 2009 - 21:22 #1
Din kode bør afspejle den rigtige logik (hvordan man gør det med papir og blyant).

Jeg gætter på at først et antal if sætninger for at beregne noget og vælge den rigtige tabel og så en løkke der tester i forhold til en tabel er den rigtige løsning.

Det vigtige er at satserne kan opdateres uden kode ændringer d.v.s. via konfigurations fil.
Avatar billede larskarkovmeeder Nybegynder
04. august 2009 - 12:19 #2
Startede forfra med mine If then og fik tegnet et overblik på papir. Og nu virker det!

Smid et svar, tak for hjælpen.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. august 2009 - 14:31 #3
kommer her