Avatar billede per2edb Praktikant
02. august 2009 - 14:10 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

LogIn control asp.net forbundet til MS SQL

Jeg har MS Expression WEB 2 hvor jeg er ved at installere en LogIn control ASP.NET. Desværre er det et must den kræver MS SQL. Jeg har downlodet MS SQL men kender intet til det (ønsker det heller ikke - Bruger Access). Det skal køre på en Hosted web server hvor jeg har tilkøbt MS SQL.
MS skriver 99% salgsgas men af den sidste 1% fremgår det klart at controllen selv skaber kontakt til MS SQL. Der dannes da også en aspnetdb.mdf og aspnetdb_log.ldf men får svaret at databasen ikke kan findes???
Kan i hjælpe
Avatar billede aaberg Nybegynder
02. august 2009 - 15:35 #1
Du kan godt bruge Access sammen med Login Control! Du skal først sætte op en membership provider. Her er et eksempel på, hvordan man sætter denne op imod Access:

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/44w5aswa.aspx

En Login Control vil automatisk bruge den MembershipProvider som er sat op i web.config. Hvis du sætter denne op til at gå imod en Access database, vil din Login Control automatisk gå imod denne database.

Hvis du alligevel hellere vil gå imod din SQL database, er det sikkert din connectionstring som der er noget galt med. SQL Serveren er at fortrækker frem for Access, da den er meget hurtigere og langt mere stabil. Til små sider, kan Access dog være udmærket.

Membership funktionaliteten i .NET kan være lidt svær at forstå i starten, men når man forstår hvordan det virker, får man utroligt meget funktionalitet foræret.
Avatar billede per2edb Praktikant
02. august 2009 - 16:25 #2
Tak for svaret
Jeg prøver det
Avatar billede per2edb Praktikant
02. august 2009 - 20:59 #3
Jeg tror MS SQL er tilknytted nu - MEN - så får jeg en passwordfejl. Jeg overholder machine.config´s membership provide regler, men får at vide passwordet er forkert????
Hvad kan jeg gøre???????????????????????

<system.web>
        <processModel autoConfig="true"/>
        <httpHandlers/>
        <membership>
            <providers>
                <add name="AspNetSqlMembershipProvider" type="System.Web.Security.SqlMembershipProvider, System.Web, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b03f5f7f11d50a3a" connectionStringName="LocalSqlServer" enablePasswordRetrieval="false" enablePasswordReset="true" requiresQuestionAndAnswer="true" applicationName="/" requiresUniqueEmail="false" passwordFormat="Hashed" maxInvalidPasswordAttempts="5" minRequiredPasswordLength="7" minRequiredNonalphanumericCharacters="1" passwordAttemptWindow="10" passwordStrengthRegularExpression=""/>
            </providers>
        </membership>
        <profile>
            <providers>
                <add name="AspNetSqlProfileProvider" connectionStringName="LocalSqlServer" applicationName="/" type="System.Web.Profile.SqlProfileProvider, System.Web, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b03f5f7f11d50a3a"/>
            </providers>
        </profile>
        <roleManager>
            <providers>
                <add name="AspNetSqlRoleProvider" connectionStringName="LocalSqlServer" applicationName="/" type="System.Web.Security.SqlRoleProvider, System.Web, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b03f5f7f11d50a3a"/>
                <add name="AspNetWindowsTokenRoleProvider" applicationName="/" type="System.Web.Security.WindowsTokenRoleProvider, System.Web, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b03f5f7f11d50a3a"/>
            </providers>
        </roleManager>
    </system.web>
Avatar billede aaberg Nybegynder
03. august 2009 - 08:43 #4
Er du sikker på at du overholder reglerne fra machine.config?

En ting som jeg tidligere har misforstået, er minRequiredNonalphanumericCharacter=1. Dette betyder du skal have et tegn, som ikke er et tal eller et bogstav. Altså, eksempelvis et udråbstegn!
Avatar billede per2edb Praktikant
03. august 2009 - 09:34 #5
1000 tak så virker det.
Avatar billede per2edb Praktikant
03. august 2009 - 09:35 #6
Du skal have point
Avatar billede per2edb Praktikant
03. august 2009 - 09:38 #7
Jeg kan ikke finde ud af at give point ????
Kan du hjælpe
Avatar billede aaberg Nybegynder
03. august 2009 - 10:53 #8
Jeg skal først lægge et svar, det kommer her. Så skal du bare acceptere det.

:-)