Avatar billede kimleijensen Nybegynder
01. august 2009 - 21:24 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Problemer med background og manglende repeat

Hej prøvet 117 forskellige ændringer nu og kan ikke få de to grå/lilla grafik dele i siderne til at repeat'e

www.gastronaut.dk

sådan ser css'en ud i den ene:

.rightbackground{
    width:20px;
    float:right;
    background-image: url(../images/page_back_right.png);
    background-repeat: repeat;
    height: auto;

-kim
Avatar billede grippen Nybegynder
01. august 2009 - 21:51 #1
du har sat bredden til 20 pixel, så hvis det er en baggrund der skal repeates skal du nok fjerne den.
Avatar billede kimleijensen Nybegynder
01. august 2009 - 22:01 #2
Ændrer ikke noget, og hvad betydning skulle det ha, den skal vel bare fylde pladsen ud ? Der skal jo ikke noget indhold i kun den baggrund.
Avatar billede grippen Nybegynder
01. august 2009 - 22:08 #3
kan se i firebug at ændre man height til px istedet. Så kommer den frem. Det er måden du har sat det op på at den ikke selv vil følge med
Avatar billede kimleijensen Nybegynder
01. august 2009 - 22:17 #4
Kan du lige skrive et eksempel på koden, forstår dig ikke helt :)
Avatar billede grippen Nybegynder
01. august 2009 - 22:21 #5
height: auto;

f.eks

height: 50px;

så vil den gå ned af, men det vil ikk hjælpe på dit problem
Avatar billede kimleijensen Nybegynder
01. august 2009 - 22:29 #6
bliver sindsyg af at jeg ikke kan få det til at virke, at jeg skal bruge så meget tid på sådan en lille dum ting ...
Avatar billede keysersoze Guru
01. august 2009 - 23:22 #7
Hvis din div ikke har en højde eller noget indhold til at fylde den ud vil dette ske - og da højden formentlig er dynamisk vil det letteste nok være helt at fjerne leftbackground samt rightbackground og så lægge baggrundsbilledet på fx din indhold hvis det er denne der udvidder sig.
Avatar billede kimleijensen Nybegynder
01. august 2009 - 23:41 #8
Ja, grunden til jeg gjorde det sådan er at jeg ønskede en scroll-funktion i den boks med indhold dvs. inden for rammen.
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2009 - 23:44 #9
.indhold {
background-image: url(../images/page_back_left.png);
background-repeat: repeat-y;
}

Voila, så har du venstre baggrund. Så skal page_back_left.png bare lige (omdøbes og) ændres så den indeholder begge baggrunde.
Avatar billede kimleijensen Nybegynder
02. august 2009 - 00:00 #10
løser vel ikke problemet med en scroll inden for den lilla ramme ?
Avatar billede keysersoze Guru
02. august 2009 - 00:08 #11
så læg en div inden i igen og læg scroll på den - men har du scroll er det formentlig fordi du sætter siden til en fast højde, og så kan du lige så godt sætte en fast højde på leftbackground samt rightbackground.
Avatar billede kimleijensen Nybegynder
02. august 2009 - 00:21 #12
ok, nok keyser som kom tættest på et svar så hjalp mig videre :)
Avatar billede keysersoze Guru
02. august 2009 - 11:04 #13
svar :)