Avatar billede wennemoes Nybegynder
31. juli 2009 - 22:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Windows værtsproces (Rundll32) er holdt op med at fungere!

Hej Experten.

Jeg hedder Jørgen Wennemoes og jeg har en Bærbar HP Pavillion dv 9000.
For ganske kort tid siden, røg min skærm og jeg måtte have den til rep. Jeg får den tilbage i en totalt skrællet tilstand. Langsomt er jeg begyndt at genoprette min pc som den var.Nu er der dukket et nyt problem op.

Jeg har mistet alt lyd på pc. Alt er væk. Hver gang jeg genstarter, kommer en boks op på skærmen der siger:Windows værtsproces (Rundll32) er holdt op med at fungere. Kan det være årsagen til at lyden er væk? Hvad gør jeg?

Håber i kan hjælpe mig.
Med venlig hilsen
Jørgen Wennemoes
Avatar billede amite Mester
01. august 2009 - 00:39 #1
Prøv at fix fejlen og se om det løser problemet - det skal jo nok gøres under alle omstændigheder ;)

http://social.technet.microsoft.com/forums/en-US/itprovistaapps/thread/f61f45f4-c61c-4bf7-957e-c22df5db1950/
Avatar billede wennemoes Nybegynder
01. august 2009 - 09:58 #2
Hej Amite.

Tak for dit svar. Jeg må bede dig uddybe lidt hvordan jeg gør det.Jeg har vista, og jeg har gennemgået min pc fra top til tå og kan ikke finde en mulighed for at "fix fejlen". Hvad skal jeg?

Jeg kikkede på dit link og kan godt se at der er andre der har prøvet det samme, men mit engelske fagsprog når det gælder computere er måske ikke helt i top. jeg får brug for lidt hjælp.

Med venlig hilsen
Jørgen Wennemoes
Avatar billede b-and Novice
01. august 2009 - 11:25 #3
Har du Nero på maskinen??

Hvis ja så gør lige følgende:

Prøv følgende for Windows XP brugere:
Klik på > Denne Computer > Funktioner > Mappeindstillinger > Vis.
Fjern flueben ved > Skjul beskyttede operativsystemfiler.
Fjern flueben ved > Skjul filtypenavne for kendte filtyper.
Sæt prik i > Vis skjulte filer og mapper.

Prøv følgende for Vista brugere:
Klik på > Start > Kontrolpanel > Mappeindstillinger > Vis.
Fjern flueben ved > Skjul beskyttede operativsystemfiler.
Fjern flueben ved > Skjul filtypenavne for kendte filtyper.
Sæt prik i > Vis skjulte filer og mapper.

Herefter for alle:

Gå til mappen hvor du har installeret Nero, det skulle være denne:
C:\Program Files\Nero\Nero 8\Nero Toolkit

Alternativt > C:\Programmer\Nero\Nero 8\Nero Toolkit

Find filen > NeroBurnRights.cpl og omdøb den til NeroBurnRights2.cpl.
Genstart og du skulle nu kunne komme ind i det du manglede.

Hjalp det??
Avatar billede summer Mester
01. august 2009 - 11:47 #4
Du har jo også mulighed for at checke om nogle af dine systemfiler er beskadigede eller mangler:
Læg din windows cd i drevet.
Start - Kør - Skriv her SFC /SCANNOW (husk mellemrum før skråstreg) Det tager lidt tid.
Avatar billede wennemoes Nybegynder
01. august 2009 - 13:44 #5
Til B-and.
Tak for din besked. Jeg har ikke Nero på maskinen, så det er ikke den der er problemet.

Med Venlig hilsen
Jørgen Wennemoes
Avatar billede wennemoes Nybegynder
01. august 2009 - 20:46 #6
jeg lukker spørgsmålet her og opretter det under vista istedet.Jeg takker for interressen.

Med Venlig Hilsen
Jørgen Wennemoes
Avatar billede summer Mester
01. august 2009 - 21:16 #7
Man kan følge op her:
http://www.eksperten.dk/spm/882452
Avatar billede pvejle Nybegynder
16. oktober 2010 - 17:43 #8
Hej,

Jeg har forsøgt med de samme ting som i har foreslået Wennemoes, men får stadig Rundll32 fejlen. Her er min log fra Hijackthis - håber i kan hjælpe:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 17:19:34, on 16-10-2010
Platform: Windows Vista SP2 (WinNT 6.00.1906)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18975)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe
C:\Windows\RtHDVCpl.exe
C:\Windows\System32\rundll32.exe
C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\IAAnotif.exe
C:\Windows\PLFSetI.exe
C:\Program Files\Launch Manager\LManager.exe
C:\Program Files\Acer\Empowering Technology\ePower\ePower_DMC.exe
C:\Users\Dan2\AppData\Local\Temp\RtkBtMnt.exe
C:\Windows\system32\wbem\unsecapp.exe
C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 2010\klwtblfs.exe
C:\Users\Dan2\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\IW39YGSK\HiJackThis[1].exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.thottbot.com/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://da.intl.acer.yahoo.com
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://da.intl.acer.yahoo.com
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O1 - Hosts: ::1 localhost
O2 - BHO: (no name) - {02478D38-C3F9-4efb-9B51-7695ECA05670} - (no file)
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: IEVkbdBHO - {59273AB4-E7D3-40F9-A1A8-6FA9CCA1862C} - C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 2010\ievkbd.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_09\bin\ssv.dll
O2 - BHO: link filter bho - {E33CF602-D945-461A-83F0-819F76A199F8} - C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 2010\klwtbbho.dll
O3 - Toolbar: (no name) - {0BF43445-2F28-4351-9252-17FE6E806AA0} - (no file)
O3 - Toolbar: Acer eDataSecurity Management - {5CBE3B7C-1E47-477e-A7DD-396DB0476E29} - C:\Program Files\Acer\Empowering Technology\eDataSecurity\x86\eDStoolbar.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide
O4 - HKLM\..\Run: [RtHDVCpl] RtHDVCpl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [IAAnotif] C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\iaanotif.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PLFSetI] C:\Windows\PLFSetI.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LManager] C:\PROGRA~1\LAUNCH~1\LManager.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WarReg_PopUp] C:\Program Files\Acer\WR_PopUp\WarReg_PopUp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [AVP] "C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 2010\avp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ePower_DMC] C:\Program Files\Acer\Empowering Technology\ePower\ePower_DMC.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O8 - Extra context menu item: Lägg till i Skydd mot webbannonser - C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 2010\ie_banner_deny.htm
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_09\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_09\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: &Virtuellt tangentbord - {4248FE82-7FCB-46AC-B270-339F08212110} - C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 2010\klwtbbho.dll
O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-12650 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra button: K&ontroll av webbadresser - {CCF151D8-D089-449F-A5A4-D9909053F20F} - C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 2010\klwtbbho.dll
O13 - Gopher Prefix:
O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} - http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab
O20 - AppInit_DLLs: C:\PROGRA~1\KASPER~1\KASPER~1\mzvkbd3.dll,C:\PROGRA~1\KASPER~1\KASPER~1\kloehk.dll
O20 - Winlogon Notify: AWinNotifyVitaKey MC3000 - C:\Windows\
O23 - Service: Agere Modem Call Progress Audio (AgereModemAudio) - Agere Systems - C:\Windows\system32\agrsmsvc.exe
O23 - Service: Kaspersky Internet Security (AVP) - Kaspersky Lab - C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 2010\avp.exe
O23 - Service: NTI Backup Now 5 Agent Service (BUNAgentSvc) - NewTech Infosystems, Inc. - C:\Program Files\NewTech Infosystems\NTI Backup Now 5\Client\Agentsvc.exe
O23 - Service: eDataSecurity Service - Egis Incorporated - C:\Program Files\Acer\Empowering Technology\eDataSecurity\x86\eDSService.exe
O23 - Service: Empowering Technology Service (ETService) - Unknown owner - C:\Program Files\Acer\Empowering Technology\Service\ETService.exe
O23 - Service: Intel® PROSet/Wireless Event Log (EvtEng) - Intel(R) Corporation - C:\Program Files\Intel\WiFi\bin\EvtEng.exe
O23 - Service: Intel(R) Matrix Storage Event Monitor (IAANTMON) - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Intel Matrix Storage Manager\IAANTMon.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: MobilityService - Unknown owner - C:\Acer\Mobility Center\MobilityService.exe
O23 - Service: NTI Backup Now 5 Backup Service (NTIBackupSvc) - NewTech InfoSystems, Inc. - C:\Program Files\NewTech Infosystems\NTI Backup Now 5\BackupSvc.exe
O23 - Service: NTI Backup Now 5 Scheduler Service (NTISchedulerSvc) - Unknown owner - C:\Program Files\NewTech Infosystems\NTI Backup Now 5\SchedulerSvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (nvsvc) - NVIDIA Corporation - C:\Windows\system32\nvvsvc.exe
O23 - Service: Intel® PROSet/Wireless Registry Service (RegSrvc) - Intel(R) Corporation - C:\Program Files\Common Files\Intel\WirelessCommon\RegSrvc.exe
O23 - Service: Raw Socket Service (RS_Service) - Acer Incorporated - C:\Program Files\Acer\Acer VCM\RS_Service.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia - C:\Program Files\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
O23 - Service: Validity Fingerprint Service (vfsFPService) - Validity Sensors, Inc. - C:\Windows\system32\vfsFPService.exe

--
End of file - 7506 bytes