Avatar billede srofhest Nybegynder
31. juli 2009 - 17:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

hjælp til unhandled exception.

Jeg får denne exception når jeg prøver at oprette en bruger på min hjemmeside.

The INSERT statement conflicted with the FOREIGN KEY constraint "FK_aspnet_Users_aspnet_Membership_UsersCurrentActivity". The conflict occurred in database "[Censored]", table "dbo.aspnet_Membership_UsersCurrentActivity", column 'UserId'.
The statement has been terminated.
  at System.Data.SqlClient.SqlConnection.OnError(SqlException exception, Boolean breakConnection)
  at System.Data.SqlClient.SqlInternalConnection.OnError(SqlException exception, Boolean breakConnection)
  at System.Data.SqlClient.TdsParser.ThrowExceptionAndWarning(TdsParserStateObject stateObj)
  at System.Data.SqlClient.TdsParser.Run(RunBehavior runBehavior, SqlCommand cmdHandler, SqlDataReader dataStream, BulkCopySimpleResultSet bulkCopyHandler, TdsParserStateObject stateObj)
  at System.Data.SqlClient.SqlCommand.FinishExecuteReader(SqlDataReader ds, RunBehavior runBehavior, String resetOptionsString)
  at System.Data.SqlClient.SqlCommand.RunExecuteReaderTds(CommandBehavior cmdBehavior, RunBehavior runBehavior, Boolean returnStream, Boolean async)
  at System.Data.SqlClient.SqlCommand.RunExecuteReader(CommandBehavior cmdBehavior, RunBehavior runBehavior, Boolean returnStream, String method, DbAsyncResult result)
  at System.Data.SqlClient.SqlCommand.InternalExecuteNonQuery(DbAsyncResult result, String methodName, Boolean sendToPipe)
  at System.Data.SqlClient.SqlCommand.ExecuteNonQuery()
  at System.Web.Security.SqlMembershipProvider.CreateUser(String username, String password, String email, String passwordQuestion, String passwordAnswer, Boolean isApproved, Object providerUserKey, MembershipCreateStatus& status)
  at System.Web.Security.Membership.CreateUser(String username, String password, String email, String passwordQuestion, String passwordAnswer, Boolean isApproved, Object providerUserKey, MembershipCreateStatus& status)
  at System.Web.Security.Membership.CreateUser(String username, String password, String email, String passwordQuestion, String passwordAnswer, Boolean isApproved, MembershipCreateStatus& status)
  at CreateUser.Button1_Click(Object sender, EventArgs e) in d:\WEB\localuser\keep-gaming.com\public_html\Createuser.aspx.cs:line 111
  at System.Web.UI.WebControls.Button.OnClick(EventArgs e)
  at System.Web.UI.WebControls.Button.RaisePostBackEvent(String eventArgument)
  at System.Web.UI.WebControls.Button.System.Web.UI.IPostBackEventHandler.RaisePostBackEvent(String eventArgument)
  at System.Web.UI.Page.RaisePostBackEvent(IPostBackEventHandler sourceControl, String eventArgument)
  at System.Web.UI.Page.RaisePostBackEvent(NameValueCollection postData)
  at System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain(Boolean includeStagesBeforeAsyncPoint, Boolean includeStagesAfterAsyncPoint)

Hvad går det lige ud på?
Avatar billede jensriis Novice
31. juli 2009 - 17:56 #1
conflicted with the FOREIGN KEY constraint

Betyder at du prøver at indsætte noget i en tabel som skal eksistere i en anden tabel først.

Skoleeksemplet herpå er:

Du har en postDistrikter tabel og en adresse tabel.
Det felt der binder de 2 tabeller sammen er postnummer (findes i begge tabeller)
I databasen er defineret en regel (constraint) der siger
at du ikke får lov til at sætte et postnummer ind i adresse tabellen's felt postnummer medmindre postnummeret også findes i
tabellen postDistrikter's felt postnummer.

Prøver man alligevel får man den fejlmeddelelse du fik.
Avatar billede srofhest Nybegynder
31. juli 2009 - 18:20 #2
Altså måske jeg bare har vendt den forkert eller hvad man skal sige? At de skal bindes den anden vej rundt?
Avatar billede Syska Mester
04. august 2009 - 00:54 #3
keep-gaming.com :-)

ja, men det virker mest af alt som default tables til asp.net membership provider.

Men jensriis har helt ret ... du prøver at smide noget ind som skal findes i en anden table først ... og det før det ikke lige nu :-)

// ouT