Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2009 - 22:22 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

IIS/Hjemmeside opfører sig meget mærkeligt

Hej.
Vi har et KÆMPE problem, som har eksisteret i et par uger nu.
Jeg har en hjemmeside der hedder www.hyggstedet.dk, med ca. 10.000 besøgende om dagen og en forbandet masse trafik. (Filmklip m.m.). Jeg har 2 dedikerede servere, hvor den ene trækker forsiden og diverse og er en Windows 2003 server. Den anden er en Linux server der driver mit forum og arbejder som filserver med filmklip.

På det sidste har hjemmesiden opført sig MEGET underligt. Den er nogle gange umulig at komme ind på og den står bare og venter og henter siden. Lukke man browseren og åbner den igen, så kommer man ind med det samme. Er man inde og trykker på et filmklip og den åbner en ny side, så kan den igen bare stå og hente og hente, men intet sker. Og nogle gange går det super hurtigt.
Serverne er ikke overbelastet overhovedet, altså i hvert fald det kan være et problem og der er heller ikke voldsom belastning på netværket på nogen måder.
Det mystiske er så er det kan kørt fint i en dag eller to og så kommer det pludselig igen. Den kan kører totalt ringe med f.eks. 150 online og så kan den kører super hurtigt og uden problemer hvis der er 400 online.
Vi har gennemgået både kode og serveren og synes ikke vi kan finde fejl. Vi har skiftet fra Access til MySQL da vi måske troede det var databasen der hang, det var det heller ikke.

Jeg håber virkelig der er nogle herinde der har en ide da både mig og min udbyder er ved at være sindsyge over at rode og tænke.... Især fordi det bare lige pludselig virker og så virker det ikke igen...

Se siden her:
www.hyggstedet.dk

Og kommer du ind første gang, så luk og prøv igen... Evt. 10 min. efter...

Mvh.
Henrik
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2009 - 22:24 #1
Nåja det skal siges at nogle gange så henter den også bare den øverste reklame, og så står den og hænger med resten af siden... Har lidt en fornemmelse af det er når den skal til at arbejde med ASP kode eller databasen den går kold. Men det er som sagt lidt forskelligt.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
31. juli 2009 - 00:06 #2
hyggestedet.dk ?

Det er ikke mange oplysninger at gå efter.

Men måske ... laver jeg en traceroute fra en cybercity ADSL får jeg ret forskellige ruter til din server. Det er selvfølgelig sådan Internettet er bygget op, men det er lidt udsædvanligt at ruterne ændrer sig med et minut imellem.

Det kan forklare at det sommetider er muligt, og sommetider ikke er muligt, og at det ikke er serverne.

Derfor kunne det være et rutningsproblem op mod din IP, og at problemet ligger tæt på din tyske(?) udbyder.
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2009 - 00:55 #3
ja Traceroute er virkelig f***ed

Men ligesom eb.dk og bt.dk går siden i stå hvis deres reklame-server ikke svare, specielt adtech.de og andre tyske servere.
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2009 - 07:55 #4
Erik, bare sig hvad du vil have of oplysninger og jeg kan komme med dem. Ved ikke helt hvad du skal bruge?

Men jeg giver det videre om det kan være et problem, en så burde nogle af de andre servere hos min udbyder vel også fejle det samme? Og de har aldrig set det før.

japa44, reklamen ligger på samme server, så det er ikke det der er problemet. Men det havde ellers været en mulighed.
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2009 - 08:41 #5
Ligner et DNS problen.
nslookup på www.hyggstedet.dk giver ingen IP

:-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
31. juli 2009 - 09:14 #6
"Og de har aldrig set det før" - og hvem ved om de har kvalificerede supportere?

Men som sagt ligner det et rutningsproblem - det kan du jo prøve at forelægge dem.
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2009 - 12:35 #7
De siger at det første de så på var routningen og jeg ved det er kvalificerede folk.. De har styr på det!

Og kom til at stave min hjemmeside forkert.. Genialt.. hehe

Den hedder http://www.hyggestedet.dk
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2009 - 12:41 #8
Og så skal det siges at lige i øjeblikket kører siden super fint! Det kan den gøre i en dag eller to og så bliver den totalt underlig igen. Hvor den bare hænger og nogle gange kommer frem og nogle gange gør den ikke.
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2009 - 13:03 #9
Jeg tror vi har fundet din stavefejl :-)
Siden er ok!

Men en tracert giver totalt timeout, noget er helt galt!
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2009 - 13:06 #10
Wait... Noget er helt galt hos mig selv!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
31. juli 2009 - 13:32 #11
Tjah ...

Får du på din server nogle fejl 500 i loggen? De kommer en gang imellem hos mig:

$ wget http://hyggestedet.dk/
--2009-07-31 13:30:50--  http://hyggestedet.dk/
Løser hyggestedet.dk... 87.118.67.55
Connecting to hyggestedet.dk|87.118.67.55|:80... forbundet.
HTTP forespørgsel sendt, afventer svar... 500 Internal Server Error
2009-07-31 13:30:51 FEJL 500: Internal Server Error.
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2009 - 19:22 #12
Det var faktisk noget SEO fra en kunde der var et problem. Nedtur!!! Men dejligt vi fandt løsningen.
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2009 - 19:22 #13
a