Avatar billede dasch87 Nybegynder
30. juli 2009 - 17:24 Der er 1 kommentar og
1 løsning

C# DataGridView bind på dictionary

Hej Eksperter
Jeg har lidt problemer med at få lavet min data source og binding ordentlig på et datagridview.

Jeg har en klasse (Object1) med nogle parametre.

public class Object1
{
    public String _s1 { get; set; }
    public String _s2 { get; set; }

    public Object1 (String s1, String s2)
    {
        _s1 = s1;
        _s2 = s2;
    }

Derudover har jeg en Dictionary med et CultureInfo object som Key og en liste af Object1 objecter som værdi.

Dictionary<CultureInfo, List<Object1>> myDictionary;

Det jeg gerne vil have er at mit DataGridView i GUI'en binder på denne dictionary så der for hver nøgle i
MyDictionary er et element i DataGridView hvor der en celle med CultureInfo og en celle med en kombo box som lister mine Object1 objecter.

Kan dette lade sig gøre og i så fald hvordan? Kan man gøre det ved at sætte nogle properties (i guien) på DataGridView'et?

På forhånd tak.

/Dasch
Avatar billede odni Nybegynder
03. august 2009 - 15:47 #1
Det korte svar er, at det ikke kan lade sig gøre, da man ikke kan binde på et Dictionary. Du bør overveje om det er muligt at lægge dine typer ind i en BindingList<T>, som sættes til at være DataSource for DataGridView.
Avatar billede dasch87 Nybegynder
01. oktober 2009 - 10:53 #2
Lukker...