Avatar billede larsomania Nybegynder
29. juli 2009 - 12:04 Der er 6 kommentarer

Java applet via MS ISA til MS IIS - HTTPS krypteret

Heysan,

Jeg har en lille udfordring i forbindelse med et setup jeg forsøger at få til at fungere: Jeg har en MS ISA Server der bl.a. agerer reverse proxy for en flok webservere samt sørger for at kryptere webtrafikken ud mod den enkelte webbrowsere.

Således er det HTTPS mellem webklient og MS ISA, men videre fra MS ISA til MS IIS er det HTTP. Desuden lytter webserverne internt på forskellige porte - et lille diagram der burde vise sammenhængen:

http://www.landligt.dk/diagram.jpg

Det virker fint nok med almindelige html sider, men jeg har nogen sider hvor der er Java applets embedded i og der forsøger den at loade applet'en ud til klienten over den port som IIS'en kører mod ISA serveren. Dvs TCP80 for Server1 og TCP81 for Server2 - og det virker selvsagt ikke de skal hentes via TCP443 og med den rigtige URL så ISA'en sender requesten korrekt videre.

Spørgsmålet er om der er nogen der kan komme med et fungerende bud på hvordan man får det til at fungere så klienten forsøger at loade applet'en via den port og protokol der faktisk anvendes ude på klienten.

Koden på html-siden der loadet applet'en ser ud som herunder - og kan som udgangspunkt IKKE ændres:

<APPLET  CODE = "com/apps/testapplet/TestApplet" JAVA_CODEBASE = "./" ARCHIVE = "testapplet.jar" WIDTH = "100%" ALIGN = "middle">
  <PARAM NAME = CODE VALUE = "com/apps/testapplet/TestApplet" >
  <PARAM NAME = CODEBASE VALUE = "./" >
  <PARAM NAME = ARCHIVE VALUE = "testapplet.jar" >
  <PARAM NAME="scriptable" VALUE="false">
    The Test applet did not start...
</APPLET>

Hvordan "ser" webbrowseren hvilken port/protokol den skal kontakte for at downloade applet'en?
Avatar billede arne_v Ekspert
29. juli 2009 - 20:12 #1
Angiv fuld URL startende med https:// i CODEBASE.
Avatar billede larsomania Nybegynder
29. juli 2009 - 23:09 #2
Jaeh - problemet er "bare" at jeg ikke kan komme til at rette i HTML koden. Jeg vil lige undersøge, måske man kan lave en search/replace på ISA serveren......
Avatar billede arne_v Ekspert
02. august 2009 - 03:12 #3
Hvis ikke du har mulighed for at rette i noget, så er dine muligheder for at fixe problemet meget begrænsede.

:-)
Avatar billede larsomania Nybegynder
02. august 2009 - 10:12 #4
Jeg kan rette i konfiguration af IIS og konfiguration af ISA.

Jeg tror løsningen bliver at lade IIS serverne anvende port 443 som på ydersiden og så anvende host header matching i stedet for at nå det rigtige site. Jeg har nemlig ikke kunne finde noget sted at ændre det som IIS tilsyneladende sender til klienten der indeholder oplysninger om konfigurationen på indersiden.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. august 2009 - 19:11 #5
Kunne du ændre konfig fra:

---ISA---rigtig web app/IIS

---ISA---modificerende passthrough web app/IIS---rigtig web app/IIS

?
Avatar billede arne_v Ekspert
22. august 2009 - 17:02 #6
Kommet videre ?