Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2009 - 11:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Treeview og flere niveauer

Jeg er igang med at lave et treeview, med flere niveauer.
Der er 4 niveauer ialt. Distributør, Producent, kategori og produkt.

Ment på den måde. Du kan kun have et produkt som er tilknyttet en kategori, som er tilknyttet en producent etc. etc.

Der kommer i toppen af alle niveauerne en opret funktion, da der f.eks (kan være 10 produkter under een kategori)

Men hvordan bygger jeg videre på denne her, jeg har Distributør på plads og skal nu lave producent, som er afhængig af Distributør niveauet. Er det nogle childnodes jeg skal lave???

//Distributors
                TreeNode distributorsNode = this.CreateNode(test.test1.Logic.NodeTypes.Distributor, "Opret distributør", -1, -1);
                this.twItems.Nodes.Add(distributorsNode);

                List<Distributor> distributors = Data.Datalayer.GetDistributors();
                foreach (Distributor distributor in distributors)
                {
                    TreeNode node = this.CreateNode<Distributor>(distributor, -1);
                    distributorsNode.ChildNodes.Add(node);
                }
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2009 - 11:23 #1
Alle mine dataer, som kommer i træet bliver hivet ud fra en sql database
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2009 - 15:10 #2
Mit treeview skulle gerne have den struktør.

Håber der er nogle som kan hjælpe :)
Det er lavet i ASP.net og dataerne kommer fra en sql database og koden jeg skriver ligger i codebehind.

Opret Distributør
|_Hans
|_Grete
    |Opret Producent
    |_Symantec
    |_McAfee
    |_Microsoft
              |Opret Kategori
              |_Styresystem
              |_Office Pakken
                          |Opret Product
                          |_Excel
                          |_Word
                          |_Outlook
|_Per
|_Søren
    |Opret Procent
    |_Bla bla
    |_Bla bla 2
Avatar billede Syska Mester
29. juli 2009 - 16:42 #3
Når jeg kigger på det ... og hvad du skriver ... kan jeg ikke rigtig se problemet ...

Hvor er det præcis du sidder fast henne ?
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2009 - 07:46 #4
Mit problem er her..
Jeg kan finde ud af at lave disse 2 på et treeview, kan bare ikke finde ud af at sætte dem sammen. Her skal Categories være en slags childnodes til manufactorers. Så du ikke vil kunne oprette en kategori, medmindre den har en manufactorer som parent.

Her er der der jo 2 treeview, vil godt forene dem :)

//Manufactorers
                TreeNode manufactorersNode = this.CreateNode(test.test1.Logic.NodeTypes.Manufactorer, "Opret Producent", -1, -1);
                this.twItems.Nodes.Add(manufactorersNode);

                List<Manufactorer> manufactorers = Data.Datalayer.GetManufactorers();
                foreach (Manufactorer manufactorer in manufactorers)
                {
                    TreeNode node = this.CreateNode<Manufactorer>(manufactorer, -1);
                    manufactorersNode.ChildNodes.Add(node);
                }

                //Categories
                TreeNode categoriesNode = this.CreateNode(test.test1.Logic.NodeTypes.Category, "Opret Kategori", -1, -1);
                this.twItems.Nodes.Add(categoriesNode);

                List<Category> categories = Data.Datalayer.GetCategories();
                foreach (Category category in categories)
                {
                    TreeNode node = this.CreateNode<Category>(category, -1);
                    categoriesNode.ChildNodes.Add(node);
                }
Avatar billede Syska Mester
05. august 2009 - 15:25 #5
jamen ...

// først add så man kan add et level 1
foreach() // loop over alle level 1 i din database og add dem
{
// først add så man kan add et level 2
foreach() // for hvert level 1, add alle deres childs levels
{
}

Sådan kan du jo så fortsætte ....

Håber det gav lidt inspiration

// ouT
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2009 - 09:35 #6
Smider du et svar :-)
Avatar billede Syska Mester
07. august 2009 - 12:24 #7
dvs du fik det til at virke ?
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2009 - 12:57 #8
Ja, jeg fik det til at virke. Lavede det også så den kun loader noderne hvis parent er valgt. Så brugte også switch (selectedType) hvorefter den indlæser noderne fra sql'en.

Men du hjalp mig igang :-)
Avatar billede Syska Mester
07. august 2009 - 16:21 #9
yes ...

Har selv lavet det tidligere ... men glad for at det kom til at virke :-)

// ouT