Avatar billede dl Nybegynder
28. juli 2009 - 22:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

DotNet 4.0 Update an Entity, POCO Entity Framework

Jeg har set på dotNET 4.0 og deres nye entity framework.

Hvad jeg ikke helt kan finde ud af, er hvordan man updatere en entity som har været ude på et website (MVC) og er kommet tilbage igen. Nogle der kan komme med et eksemple på det ?

public int Update<T>(T entity) where T : class
{
  context....
}

Hvad skal man bruge, i forbindelse med MVC. POCO entity framework eller Self-Tracking Entity Framework ?

//dl
Avatar billede windcape Praktikant
29. juli 2009 - 03:07 #1
Du bør faktisk ikke lade entities "komme tilbage", da der kan fuskes med dataen.

Medmindre du vil validere alle fields på din entity (der kan jo være rigtig mange), så "opretter" du en ny entity med den rigtige nøgle, og giver den de nye værdier, så skulle den opdatere korrekt.

Webudvikling ændring sig ikke særlig meget, ligegyldigt hvordan du behandler det ;)
Avatar billede dl Nybegynder
29. juli 2009 - 07:06 #2
Om en entity "kommer tilbage" via web eller om den kommer via et netværk fra en winform-client, så vil jeg jo have samme problem.

Ligenu har jeg valgt og se på POCO, som man kender det fra JAVA/spring (POJO).

Hvis jeg tager udgangspunkt i det du siger.
Hvordan kan man fuske med entity værdi'erne ?
Og hvordan ville du ellers updatere fx en brugerprofil

Guid ProfileGuid
String FirstName
String UserName
String Email

Som du siger, der kan jo være mange attributter/felter som skal opdateres, det er jo ikke optimalt at mappe dem over en efter en.

//dl
Avatar billede dl Nybegynder
30. august 2009 - 21:23 #3
windcape kom med et svar.
Avatar billede dl Nybegynder
19. august 2010 - 13:16 #4
Jeg lukker sp. Da der ingen svar er kommet.