Avatar billede zeque Nybegynder
28. juli 2009 - 21:53 Der er 6 kommentarer

Vælg region og derefter vælg by

Hvordan kan jeg via javascript lave en dropdown hvor jeg først vælger region, og når jeg har valg det så kommer der byerne frem som er i den valgte region. Og når man så har valgt begge ting så udskriver den postnummeret.

Tak på forhånd
Avatar billede majbom Novice
28. juli 2009 - 22:06 #1
du kan lave det på 2 måder:

1. lave en select (nr1) med regioner og et 3d-array med byer og postnumre. når der vælges en region, fylder du indholdet af arrayet hvor key er lig med den valgte region i nr2 select (postnr som id, og bynavn som text). når der vælges by udskriver du id'et på den valgte option.

2. minder lidt om ovenstående, men i stedet for at have alle de arrays, henter du byer og postnumre fra den valgte region vha AJAX og på den måde fylder din 2. select.
Avatar billede zeque Nybegynder
28. juli 2009 - 22:12 #2
#1
Tak for "måderne".
Jeg tror jeg ved hvordan jeg kan lave det nu, men jeg er lige stødt på et problem. Hvorfor udskriver dette intet?:

var zip = 5320;
if(zip <= 1000 && zip >= 2999) {
    document.write('Københavns Kommune, Frederiksberg og omegn');
}
if(zip <= 3000 && zip >= 3699) {
    document.write('Nordsjælland');
}
if(zip <= 3700 && zip >= 3799) {
    document.write('Bornholm');
}
if(zip <= 4000 && zip >= 4999) {
    document.write('Vestsjælland, Lolland-Falster og Møn');
}
if(zip <= 5000 && zip >= 5999) {
    document.write('Fyn og øerne');
}
if(zip <= 6000 && zip >= 6999) {
    document.write('Sønderjylland samt dele af Sydjylland og dele af Vestjylland');
}
if(zip <= 7000 && zip >= 7999) {
    document.write('Nordvestjylland, Vestjylland, dele af Midtjylland, dele af Sydjylland samt det sydlige Østjylland');
}
if(zip <= 8000 && zip >= 8999) {
    document.write('Østjylland');
}
if(zip <= 9000 && zip >= 9999) {
    document.write('Nordjylland');
}

Tak på forhånd
Avatar billede majbom Novice
28. juli 2009 - 22:31 #3
if(zip <= 5000 && zip >= 5999) {

skal nok være:

if(zip >= 5000 && zip <= 5999) {

zip kan jo ikke være både mindre end 5000 og større end 5999 ;)

der er samme fejl på resten af dine if-sætninger :)
Avatar billede zeque Nybegynder
28. juli 2009 - 22:37 #4
Ups :P
Det virker nu, tak :D

Prøver lige at lave resten af scriptet
Avatar billede majbom Novice
29. juli 2009 - 08:09 #5
super :)
Avatar billede majbom Novice
04. november 2010 - 13:01 #6
fik du det til at spille?