Avatar billede zeque Nybegynder
28. juli 2009 - 19:31 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Vis de 20 seneste outputs

Hvordan kan jeg med denne query:
mysql_query("SELECT * FROM `chat` WHERE `chatroom` = '".mysql_real_escape_string($_GET['chatroom'])."' ORDER BY `id` ASC") or die(mysql_error());
Gøre sådan at den viser de 20 seneste? Jeg har prøvet med LIMIT 20, men så viser den bare de 20 første

Tak på forhånd
Avatar billede grippen Nybegynder
28. juli 2009 - 19:41 #1
ORDER BY id DESC LIMIT 20
Avatar billede zeque Nybegynder
28. juli 2009 - 19:57 #2
Bruger ASC fordi nyeste resultater skal vise nederst
Avatar billede grippen Nybegynder
28. juli 2009 - 20:00 #3
ASC henter de første værdier i databasen der blev tilføjet, DESC er lige modsat. Den henter de Nyeste værdier
Avatar billede zeque Nybegynder
28. juli 2009 - 20:08 #4
Nu har jeg prøvet med DESC og den viser de nyeste værdier øvert, men jeg vil have at de er nederst - som ASC gør er
Avatar billede Slettet bruger
28. juli 2009 - 20:09 #5
Hvis du absolut vil have de nyeste data nederst, så ville jeg stadig hente dem på samme måde som grippen forslog.

ORDER BY id DESC LIMIT 20

Og så smide resultaterne i et array jeg vil vende på hovedet og så udskrive.
Der findes helt sikkert en nemmere måde, men det her ville da være en løsning...
Avatar billede zeque Nybegynder
28. juli 2009 - 20:26 #6
#5
God idé, men venter nu lige og ser om der er bedre muligheder
Avatar billede zeque Nybegynder
29. juli 2009 - 10:41 #7
#5
Endte med at bruge din løsning.
Smid et svar ;D
- Og tak for hjælpen ;D
Avatar billede showsource Seniormester
29. juli 2009 - 10:58 #8
Der er vel ingen grund til at lave endnu en variabel.

$ialt = (mysql_num_rows($query)-1);

for($i = $ialt $i >= 0; $i--) {

echo mysql_result($query, $i, "navn")."<br />";

}
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2009 - 23:15 #9
Hehe okay, og var da så lidt.
Og her er svaret!