Avatar billede SimonBStoevring Nybegynder
26. juli 2009 - 11:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kontakt IP med HTTP

Hej.

Jeg håber, at det er den rigtige kategori.

Jeg har lige købt en NAS server med mulighed for at forbinde via FTP og HTTP. Min NAS server kan kun køre på port 21.

Derudover har min far en webserver stående, som nu kører på port 2121.

Jeg kan fint forbinde til min NAS server via FTP udefra, men forbinder jeg via HTTP til ip-adressen, så får jeg min fars hjemmeside vist.

Er der en måde at komme udenom dette på? Eller kan man på nogen måde få en ekstra IP eller anden løsning? Vi har FiberFlex, hvis det er til nogen hjælp.

På forhånd tak.
Simon B. Støvring
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
26. juli 2009 - 11:57 #1
?
du skriver at den kun kan køre port 21
og skriver du oven i købet at den også kan køre http (port 80), hvad skal man tro på

hvis du vil ind udefra skal du jo lave en regel i din firewall
Avatar billede juleulven Nybegynder
26. juli 2009 - 12:21 #2
Simon: der kan kun være en type ressourcer offentliggjort på 1 IP-adresse.

Som du også skriver har du en server på TCP21 og din far en på TCP2121

Når din far så har en http site på TCP80 skal du lægge din NAS HTTP på en anden port ... f.eks TCP8080 (hvis det ellers er muligt).

alternativt skal du have en ekstra offentlig IP til jeres WAN

håber det hjælper dig lidt videre...
og du skal både have portforward og firewall regel på plads...
Avatar billede SimonBStoevring Nybegynder
26. juli 2009 - 12:36 #3
jonah.hex -> Ja, det kan jeg godt se. Jeg var åbenbart selv blevet forvirret. Det må du undskylde. I dens manual står der, at FTP kun kan køre på port 21. Der står ikke noget om HTTP, så jeg går ud fra, at det kun er på port 8080.

jonah.hex, juleulven -> Vores routers firewall er disabled. Det ses her: http://i25.tinypic.com/1zb4axy.jpg

Hvor er det, jeg skal lave den regel?

Skulle det så bare være at smide min fars HTTP over på port 8080 og så skulle min NAS server virke på port 80?
Avatar billede juleulven Nybegynder
26. juli 2009 - 13:05 #4
yeps...  du kan jo teste det lokalt... altså på LAN ...  hvis den virker der er det jo bare et spørgsmål om forwarders...
Avatar billede SimonBStoevring Nybegynder
26. juli 2009 - 18:53 #5
juleulven -> skriver du et svar, så får du lige point.
Avatar billede juleulven Nybegynder
26. juli 2009 - 19:58 #6
takker