Avatar billede puttitat Nybegynder
25. juli 2009 - 04:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Definere en TD height

Hvordan definerer jeg højden på TD'en i følgende eksempel, hvori "TEKST" står med fed, således den altid er en PRÆCIS højde, uanset hvor høj TD med "BILLEDE" i, er? I mit tilfælde bliver det f.eks. 12px, så tekst 2/fyld altid lægger sig pænt op af overskriften?

http://www.plougmann-olsen.dk/eksperten/

Håber på snarlig hjælp :)
Avatar billede keysersoze Guru
25. juli 2009 - 09:46 #1
Første råd vil være at kigge på denne http://web-dev.dk/post/2009/06/DOCTYPE-og-valid-kode---ens-udseende-i-Internet-Explorer-og-FireFox.aspx - du mangler både doctype og har invalid kode og så skal det bare gå galt.

Næste forslag ville gå på at du skulle overveje at benytte divs i stedet for en table - tabeller er beregnet til tabullerede data hvorimod divs er beregnet til opsætning. Vil du endelig bruge en table er det klart lettest kun at have 2 td'er;

<table border="1" width="100%">
    <tr>
        <td style="vertical-align: top; width: 125px;">
            BILLEDE
            <p>&nbsp;</p>
        </td>
        <td style="vertical-align: top;">
            <strong>TEKST</strong>
            <br>
            TEKST 2
            <p>FYLD</p>
        </td>
    </tr>
</table>
Avatar billede puttitat Nybegynder
25. juli 2009 - 13:21 #2
Hej Keysersoze,

Hvis du lige smider et svar med et link til et rigtigt godt site der har lidt god info til en code-monkey som jeg, er der point til dig. :)
Avatar billede keysersoze Guru
25. juli 2009 - 13:31 #3
hvad præcis søger du af link? på w3.org finder du standarderne og det er selvfølgelig det bedste sted at gå hen men det er også et "lidt" tungt site at komme igennem, ellers kan nævnes w3schools.com, men som med rigtig rigtig mange andre kode-sites indeholder denne også fejl så man skal være lidt vågen.
Avatar billede puttitat Nybegynder
25. juli 2009 - 13:43 #4
Evt. noget hvor jeg kan lære lidt omkring at bruge divs korrekt :)
Avatar billede keysersoze Guru
25. juli 2009 - 13:56 #5
Jeg kender desværre ingen sider der gør præcis det - men det handler meget om at kunne CSS på et rimeligt niveau. alistapart.com har nogle gode artikler men det letteste er nok bare at starte, og når du støder på problemer så søg lidt på nettet eller spørg her på eksperten - hvis du er vant til at arbejde med tabeller skal du dog være opmærksom på at divs ikke erstatter tables eller noget og det vil være ting du ikke kan som med tables, omvendt er der så andre ting du får mulighed for med divs.