Avatar billede phpbegynder2004 Nybegynder
24. juli 2009 - 19:48 Der er 5 kommentarer

Afbryd http request (ajax)

Hej,

Jeg bruger jQuery til at vise en stor version af et billede, når man hover over thumb'en.
Det tager ca. 1 sekund før billedet bliver vist, eftersom det først skal loades.
Hvis brugeren når at ombestemme sig inden det er loadet og "hoverOut" skal billedet selvfølgelig ikke vises.

For at afbryde ajax-requesten brugere jeg "stop();" ved hoverOut.
Thumb'en er dog også et link, så hvis man klikker på thumb'en og hover væk, afbryder den også, og undlader dermed at følge linket.

Håber I forstår. Nedenfor er koden.
På forhånd tak for hjælpen!

$(document).ready(function() {

    //HOVER OVER BILLEDET
    var thumbOver = function(imgSrc, cursorPos){
        var imgSrc = $(imgSrc).attr('src');
        var xhr = $('#thumbHover').load('pages/forside/hentThumb.php?imgSrc='+imgSrc+'&sid='+Math.random(),
            function(){
                $('#thumbHover').fadeIn('slow');
                var posThumb = cursorPos.pageY-140;
                $('#thumbHover').css('top',posThumb+'px');
            }
        );
    }

    //HOVER VÆK FRA BILLEDE
    var thumbOut = function (){
        stop();                        //DENNE LINIE STOPPER ALT!
        $('#thumbHover').html('');
        $('#thumbHover').hide();

    }

    /*** DEFAULT VALGTE FANEBLAD: BILLEDER ***/
    $('a#punktBilleder').addClass('menuPunktSelected');
    $('div#newsIndhold').load('pages/forside/hentBilleder.php?sid='+Math.random(),
        function(){
            $("div.kommentarThumbs a img").hover(function(cursorPos){thumbOver(this, cursorPos)},thumbOut);
        }
    );

});
Avatar billede _skou_ Nybegynder
24. juli 2009 - 20:14 #1
Du skriver sådan set ikke hvad det er du gerne vil have hjælp til. :o)
Avatar billede majbom Novice
24. juli 2009 - 20:22 #2
-> #1 - mon ikke han vil have hjælp til at få den til at stoppe med at loade det store billede, men ikke at stoppe redirection til linket når man har klikket - som an skriver?
Avatar billede phpbegynder2004 Nybegynder
24. juli 2009 - 21:03 #3
Sorry, jeg havde ikke præciseret det. Men præcis som splazz siger, ønsker jeg at den skal tillade redirect selvom man hover væk, men afbryde load af billede!
Avatar billede _skou_ Nybegynder
27. juli 2009 - 00:01 #4
Kan du ikke bruge en kombination af jQuery click og unbind?

Noget i stil med:
$('link').click(function() { $('link').unbind('mouseOut', thumbOut); })
Avatar billede majbom Novice
04. november 2010 - 13:02 #5
løst?