Avatar billede andersbl Nybegynder
24. juli 2009 - 14:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

intenger objekt

Hej
Jeg har et problem og jeg kan simpel hen ikke finde en løsning på noget jeg tror er et let problem.

Jeg får noget data ud fra en data base og gemmer det i String()-objekter, men har noget data som jeg gerne vil gemme som intenger og double objekter. Hvad er syntaksen for det?

Syntax:
public class CatsIndex {
        public static void visCatsIndex(JspWriter out) {
        Connection con = null;
        Statement stmt = null;
        try {
            String Book = new String();
            String Account = new String();
            SpreadDKK = new Integer();  //******* FEJL ******
            int i = 0;
            con = dmbd.DBcon.getConnection();
            stmt = con.createStatement();
            ResultSet rs = stmt
                    .executeQuery("SELECT * from Cats");
            while (rs.next()) {
                i++;

                Book = rs.getString(1);
                Account = rs.getString(2);

                SpreadDKK = rs.getInt(3);
                if (i % 2 == 0) {
                    out.write("<tr bordercolor='#FFFFFF'>\n");
                } else {
                    out.write("<tr bordercolor='#FFFFFF' bgcolor='#EFEFEF'>\n");
                }
                out.write("<td width='15%'>" + Book + "</td>\n");
                out.write("<td width='10%'>" + Account + "</td>\n");
                out.write("</tr>\n");
            }
            rs.close();
        } catch (Exception e) {
            con = null;
            System.out.println("com.db.daobl.CatsIndex.visCatsIndex-1: "
                    + e);
        } finally {
            if (stmt != null) {
                try {
                    stmt.close();
                } catch (SQLException e) {
                    System.out
                            .println("com.db.daobl.CatsIndex.visCatsIndex-2: "
                                    + e);
                }
            try {
                con.close();
            } catch (SQLException e) {
                System.out
                        .println("com.db.daobl.CatsIndex.visCatsIndex-3: "
                                + e);
            }
Avatar billede tjp Mester
24. juli 2009 - 14:52 #1
Hvor bliver 'SpreadDKK' erklæret henne?
Ændr evt. til:
Integer SpreadDKK = new Integer();
Avatar billede micron Nybegynder
25. juli 2009 - 18:12 #2
SpreadDKK = new Integer();  //******* FEJL ******

Det er her som du også skriver at fejlen er. Som du kan se på de variabler du erklærer ovenfor som fx:
String Account = new String();

her skriver du hvilken objekttype variablen er. Så den linje som skaber fejlen ændrer du bare til:

Integer SpreadDKK = new Integer();

/Mic
Avatar billede tuidoi Nybegynder
26. juli 2009 - 14:28 #3
Hvorfor skal det være Integer objekt? du bruger jo alligevel ingen metoder herfra.

Bare brug den primitive variabel int.

altså erstat:
SpreadDKK = new Integer();  //******* FEJL ******
med
int SpredDKK;

Så giver du den bare en værdi i løkken og bruger den herefter.
Skal du bruge den uden for løkken kan du bare give den en default værdi. måske 0 eller -1. new Integer() er også bare 0 som default, så dette kunne du jo også bare gøre her.
Avatar billede andersbl Nybegynder
29. juli 2009 - 10:50 #4
Tak for hjælpen..  Micron har besvaret mit spørgsmål. Kan du hjælpe mig med at give dig point?
Avatar billede andersbl Nybegynder
05. december 2010 - 18:57 #5
lukker