eHandel sikkerhed og PBS
Hej derJeg står lidt uforstående over et problem vores internet virksomhed har været uden for her for nyligt.
Vi har gennem 4 måneder solgt varer til en mand i Beograd i jugoslavien. Han startede ud med at købe for små beløb, dvs. ca. 1000,- via et kreditkort som PBS godkendte, og her til sidste lød orderne på 11-12.000 kr, Altså 4 måneder efter den første transaktion var godkendt af PBS. Så vi så det jo som en god kunde, da han ligeledes påstod han havde egen shop i sit hjemland...
Her nu 4 mdr. efter får vi så et brev fra PBS om at kunden har købt via et kort der ikke tilhører ham, hvorfor den oprindelige ejer har gjort indsigelser mod beløbene, som man jo godt forstår.
Mit spørgsmål er så!!! Hvorfor kan det tage op til 4 måneder før man gør indsigelser???. Vi handler i godt tro da der har gået så lang tid...Kan det være rigtigt at PBS bare kan debitere vores konto for beløbene, og der er tale om mange penge???. Kan det være rigtigt at det er os, butiksejere, der står med al tabet, for vi ser jo ikke en eneste vare fra den fusker igen??. Når man har dankort terminal her i forretningen, så er der en selvrisiko forretningen skal betale, resten dækker PBS...Hvorfor gælder det ikke ved køb over nettet.??? Hvordan kan sådan et problem løses i fremtiden. Har kigget lidt på VeriSign\'s hjemmeside, og der er en software løsning der hedder \"VeriSign Payflow Fraud Screen\"..Er der nogle der har kendskab til dette produkt??
OK, nu er der nok nogle der siger til sig selv..Hold da kæft hvor er de dumme de mennesker der, at de har solgt til JUGOSLAVIEN, og at de ikke har kunne se at det var en skurk....Det indrømmer vi blankt, men ikke destro mindre er der sikkert en del andre WEB-SHOPS der har været uden for samme problem, som jeg godt kunne tænke mig at få en dialog med.
OK, i er velkommen til at deltage i denne dialog, hvis i finder emnet relevant..
[Perfi]