Avatar billede Pantzer Praktikant
24. juli 2009 - 11:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Indsæt værdi i Formular via InputBox, som skal bruges i Forespørgsel

Hej alle eksperter.

Jeg har et lille problem med nedenstående kode, som jeg håber I kan hjælpe mig med.

Generelt fungere koden fint, så længe værdien Init_T er ubundet i min formular.
Problemet er så, at den ikke vil overfører værdien i Init_T fra min formular til min forespørgsel.
Når jeg så sætter "Kontrolelementkilde" til værdien Init_T (som er den del af min forespørgsel fejler min kode med denne fejl:
Du kan ikke tildele en værdi til dette objekt.

Når jeg fører musen ned over teksten Me.Init_T = strNavn viser den hhv.
Me.Init_T = Null
strNavn ="TEST"

Hvorfor vil den ikke tildele en værdi til mit felt? Jeg har flere felter, som er tomme i min tabel, som så sener bliver udfyldt i min formular (dette er f.eks. feltet "Bemærkning")!

-----------------------------------------------------------------------
Private Sub Form_Open(Cancel As Integer)
Dim strNavn As String

    strNavn = InputBox("Indtast dine initialer ", "Log ind", "")
If strNavn = "" Then
        DoCmd.Close
            Else
        DoCmd.OpenForm "Fml_ TØ1"
Me.Init_T = strNavn
                End If
    DoCmd.RunCommand acCmdDataEntry

End Sub
Avatar billede mugs Novice
24. juli 2009 - 14:59 #1
Dim strNavn As String
strNavn = InputBox("Indtast dine initialer ", "Log ind", "")
If strNavn = "" Then
Else
DoCmd.OpenForm "Fml_ TØ1"
DoCmd.Close acForm, "formular1"
[Forms]![frm1]![Fml_ TØ1] = strNavn
End If

Formular1 er der hvor inputboksen ligger.
Avatar billede Pantzer Praktikant
24. juli 2009 - 15:31 #2
Det forstår jeg ikke.
Inputboxen ligger jo ikke i nogen formular.
Skal jeg oprette en tom formular hvor din kode så ligger?
Avatar billede mugs Novice
24. juli 2009 - 15:42 #3
Så forstår jeg ikke hvad du vil.

Jeg har lagt koden med inputbox i en formular, fordi du kalder koden i hændelsen i en form under Form_Open.

Jeg har lavet en tom form dr modtager værdien i en inputbox, denne overføres så til den nye frm.
Avatar billede Pantzer Praktikant
24. juli 2009 - 17:22 #4
Jeg har forsøg med det du skriver, og der virker delvist.
Jeg er dog smuttet fra min arbejdscomputer fra i dag, så jeg ser på det igen på mandag.
Mit problem består nu i, at jeg ikke kan sætte
"DoCmd.RunCommand acCmdDataEntry" ind i koden uden den fejler.
Desuden havde jeg glemt at tage højde for at feltet med initialerne (Init_T) også skulle være med når man tilføjer en ny post i formularen (uden at indtaste dem igen).
Avatar billede mugs Novice
24. juli 2009 - 17:31 #5
Jeg bruger kun den kode jeg har postet. DoCmd.RunCommand acCmdDataEntry burde ikke være nødvendig.

Inden du skifter til en ny post kan du måle på feltet Init_T således:

Private Sub Kommandoknap6_Click()
Dim VARa As String
VARa = Me.Init_T
DoCmd.GoToRecord acForm, "Fml_TØ1", acNewRec
Me.Init_T = VARa
End Sub
Avatar billede Pantzer Praktikant
27. juli 2009 - 12:49 #6
Hey mugs

tak for dit indput, men jeg kan desværre ikke få det til at virke efter hensigten, så jeg har valgt at droppe det i min formular (det var også mest tænkt som lidt lir/hjælp til brugeren).

Jeg takker. Du får point for som tak (det er muligt jeg prøver at arbejde vider med idéen på et tidspunkt, hvor jeg ikke er så tidspresset). :)
Avatar billede mugs Novice
27. juli 2009 - 13:41 #7
Tak for point - Hvis du lægger din e-mail, kan jeg sende dig et eksempel.