Avatar billede Dartemis Nybegynder
22. juli 2009 - 18:31 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

HURTIGT hjælp til tjekning af html via program

Hej guru eksperter :)

Sidder her med en budy og lavet er prog til vores forum og vi er begge pænt blanke om hvordan vi skal få dette her til at virke.

Programmet gør at man logger ind på forumet via programmet, og så tjekker den når der kommer nye tråde som man holder øje med.

her er koden:

HttpWebRequest userCP = (HttpWebRequest)WebRequest.Create("http://site.org/usercp.php");
                userCP.CookieContainer = cookieJar;
                HttpWebResponse CPresp = (HttpWebResponse)userCP.GetResponse();
                Stream _cpreply = CPresp.GetResponseStream();
                StreamReader cpreply = new StreamReader(_cpreply);
                String CPreply = cpreply.ReadToEnd().ToString();

                String toFind = "<div><span id=\"notifications\"><a href=\"usercp.php\">Your Notifications:</a> <strong>";
                Int32 toFindLength = "<div><span id=\"notifications\"><a href=\"usercp.php\">Your Notifications:</a> <strong>".Length;
                Int32 notifsnum = (Convert.ToInt32(CPreply.IndexOf(toFind).ToString()) + toFindLength);
                String notifs = CPreply.ToCharArray().GetValue(notifsnum).ToString();

                if (!CPreply.Contains("Der er ingen tilmeldte emner at vise i denne folder for denne tidsperiode."))
                {
                    //MessageBox.Show("Nye emneopdateringer!");
                    m_notifyicon.ShowBalloonTip(2000, "Emneopdatering!", "Så er der  nye emneopdatering.", ToolTipIcon.Info);

                }

hvor efter den kommer med et BalloonTip om der er kommet et nyt indlæg..

Det VI gerne ville have den til os var at vise hvilken tråd det var også når man klikker på ballooltip'en skal man kommer direkte ind i tråden :)

html koden som vi ville arbejde med er:

<a href="showthread.php?t=59546" id="thread_title_59546" style="font-weight:bold">Private Pic Post</a>

Private Pic Post - som er trådens navn skal komme frem i BalloonTip'en

og

showthread.php?t=59546 - som er linket til tråden, når man klikker på BalloonTip'en skal man komme der til :)

Håber ikke det her er ALT for indviklet men vi ville meget gerne have noget hjælp til dette !:)

mange tak på forhånd :)
Avatar billede Dartemis Nybegynder
24. juli 2009 - 12:48 #1
ingen der kan hjælpe her ??? :S
Avatar billede sph1nx Nybegynder
26. juli 2009 - 11:50 #2
det virker da ualmindelig besværligt at gøre det på denne måde..

Jeres forum har vel en database koblet på ? ville det så ikke være nemmere at se i php'en hvordan den udregner der er nye tråde, og hvilke det er, og så slå op i databasen selv..
Avatar billede Dartemis Nybegynder
26. juli 2009 - 11:56 #3
jo ville det men det er ikke "vores" forum :)

det er bare der forum vi sidder på :)
så vi kan ikke se nogle php koder osv :)

derfor vi ville gøre det med at tjekke html'en :)
Avatar billede sph1nx Nybegynder
26. juli 2009 - 12:03 #4
Arhh, ja, det gør det jo unægtelig en del sværere..

Som jeg læser det, så har i fundet ud af at hente trådene ud ? i skal bare ha lavet et ballontip der åbner dem ?
Avatar billede Dartemis Nybegynder
26. juli 2009 - 12:09 #5
altså vi har fundet ud af hvor i html koden, det som vi skal bruge, står. men vi skal have delt den del af html koden op så den
fx leder efter
"style="font-weight:bold">Private Pic Post</a>"
hvor efter vi skal have delt den på så den tager navnet på tråden, hvilket i dette tilfælde er Private Pic Post.

så alt imellem style="font-weight:bold">  og  </a>  skal tages som
tråd navn
Avatar billede janrou Nybegynder
03. september 2009 - 13:10 #6
Har I fået svar?

Ellers er der en webbrowser control, som man med hjælp fra et HTML DOM bibliotek kan gennemgå hjemmesiden på en meget struktureret måde. Det vil sige at åbne de rigtige elementer fra hjemmesiden. Det er en smal sag at finde alle trådene i et forum.
Avatar billede Dartemis Nybegynder
11. marts 2010 - 15:40 #7
lukket