Avatar billede spsen Nybegynder
21. juli 2009 - 14:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Skjule rækker med nul

Hej

Jeg har et regneark med 2 ark, i det ene laver jeg beregningerne. I det andet skal det så stå pænt. I beregningsarket kommer resultaterne for beregningerne med 3-5 cellers mellemrum, ikke noget system i det. Når jeg henviser til resultater, over i det "pæne ark" så bliver der "0" på de tommepladser. Kan man fjerne disse rækker med "0", det skal gerne være sådan at det selv opdater, så hvis jeg retter noget i beregningerne (kommer flere celler mellem hver resultat) følger det selv med i det andet ark.

Det drejer sig om kolonne B, og række 3-500.

Håber der er nogen som kan hjælpe.
Avatar billede supertekst Ekspert
21. juli 2009 - 14:15 #1
Skulle nok kunne lade sig gøre via VBA. Prøv evt. at sende filen eller en "model" heraf (mailadr. under min profil)
Avatar billede spsen Nybegynder
21. juli 2009 - 14:41 #2
Så er det sendt...
Avatar billede supertekst Ekspert
21. juli 2009 - 15:31 #3
Rem Højreklik på arket Liste/ Vis programkode / indsæt nedenstående VBA
Rem ==================================================================

Const startRæk = 3
Const slutRæk = 500
Private Sub worksheet_activate()
Rem Når arket "Liste" aktiveres - udføres testen
Dim række As Integer, ræk As String
    Application.ScreenUpdating = False

    For række = startRæk To slutRæk
        ræk = række
        If Range("B" & ræk) = 0 Then
            ActiveSheet.Rows(række).Hidden = True
        Else
            ActiveSheet.Rows(række).Hidden = False
        End If
    Next række

    Application.ScreenUpdating = True
End Sub
Avatar billede spsen Nybegynder
21. juli 2009 - 15:43 #4
for hunde da det virker, tak for det... meget fornemt
Avatar billede supertekst Ekspert
21. juli 2009 - 15:50 #5
Selv tak - en ren fornøjelse...