Avatar billede jnoval Nybegynder
21. juli 2009 - 09:10 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Finde ikke ens poster

Jeg har en tabel som indholder en masse ens poster. Jeg har brug for en liste uden duplicates.
Oprindelig kommer denne liste fra excel, så hvis det er nemmere at gøre i excel så er det også fint med en excel løsning.
Avatar billede jnoval Nybegynder
21. juli 2009 - 09:12 #1
Listen skal indholde både de poster der ikke findes duplicates af og en post af hver med duplicates

Hvis tabel der således ud

skal liste se således ud:
Avatar billede sidewinder Nybegynder
21. juli 2009 - 09:19 #2
Du kan bruge en forespørgsel med SQL streng
SELECT DISTINCT * FROM Tabel
Avatar billede mugs Novice
21. juli 2009 - 09:20 #3
Select distinct...

Distinct giver dig kun een forekomst af hver post. Men den fjerner ikke dubletter.
Avatar billede mugs Novice
21. juli 2009 - 10:18 #4
Tak for point.
Avatar billede jnoval Nybegynder
21. juli 2009 - 12:40 #5
Hov. Jeg vill have givet sidewinder de fleste point, da det svar var hurtigst og lidt mere detaljeret. Beklager. Sig til hvis du gerne vil have de manglende point