Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2009 - 18:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Downloade et komplet website til egen harddisk mhp offline browsing

Har stillet dette spørgsmål før - måske for 10 år siden, men nu har jeg brugt en god del tid på at lede efter svaret, og har nu opgivet.

Hvad er det bedste produkt dags dato? Har gransket Tucows og Download com, men er mere forvirret en da jeg startede. Alle kommentarer synes at være negative....

Har nogen en anbefaling?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. juli 2009 - 18:33 #1
De fleste interessante web sites er vel dynamiske og det giver ikke noedvendigvis megete mening at downloade dem.

Jeg har selv brugt wget til formaalet.
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2009 - 18:54 #2
Hej arne_v.
Du er jo en myte i denne verden, så jeg bøjer mig i støvet :-)
Og grundlæggende har du jo ret. Men Der findes en række historiske interesseområder, hvor det af forskellige årsager alligevel giver mening.

Så jeg æder dit forslag til værktøj for pålydende :-)

Smid venligst et svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. juli 2009 - 19:01 #3
Jeg skal maaske lige naevne at wget er en kommando linie utility, saa hvis du leder efter et smart GUI tool bliver du skuffet.

Man skal huske at enable crawl funktionaliteten for at faa hele sitet.

Et alternativ til wget er cURL.

Og jeg har saamaend ikke nogen speciel viden paa dette omraade.

Og et svar.
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2009 - 14:51 #4
Hej igen.

Ved et slumpetræf fandt jeg på en gammel pc det program, jeg faktisk havde haft stor glæde af i gamle-gamle dage :-)

Som den alvidende (seriøst ment) arne_v så rigtigt har skrevet ovenstående, forudsætter hans forslag nok en anelse cocky-ness hos brugeren. Så for de mere forsigtige er her så det, jeg egentlig ledte efter:

MetaProducts Offline Explorer (den billigste version).
Det er et ret fedt produkt, og pakket godt ind rent usability mæssigt. En del af teksterne er oven i købet på dansk. Har faktisk aldrig set det fejle. Har nu prøvet det igen, og det kører i smør. Koster dog ca 300 DKK, men til forskel fra meget MS slam, vil jeg sige, at det er pengene værd :-)
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2009 - 15:15 #5
Har nu brugt en del tid til at finde den box, hvor man kan forhøje points (til fordeling). Forgæves....

Hints modtages med taknemmelighed. Jeg vil gerne give alle svar en rimelig portion points.