Avatar billede Jell Nybegynder
20. juli 2009 - 18:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

"Radioknap-value" i e-mail?

Jeg har sådan en hvor man kan foreslå en hjemmeside, og når man trykker "send" sender den en mail til mig.
Men jeg kan ikke lave det med radioknapper. Se selv:

<script>
function mail(til,emne,besked,fra,beskeden)
{
document.getElementById('mail').setAttribute('src','http://www.magnusbm.dk/jsmail.phtml?til='+til+'&emne='+emne+'&besked='+besked+'&fra='+fra+'&beskeden='+beskeden+'');
}
function Faa_Besked()
{
var besked = "";
besked += document.formen.navn.value + " har foreslået en hjemmeside\n";
besked += ". Hjemmesiden er: http://"+document.formen.tekst.value + " Svar ønskes? "+document.formen.svar.value;
return besked;
}
</script>

<form name="formen" onsubmit="mail('jesper.steensg@hotmail.com','Hjemmeside foreslag',Faa_Besked(),this.email.value,'Dit foreslag er blevet sendt! Jeg kikker på dit foreslag hurtigst muligt.');return false">
Navn: <input type="text" name="navn"><br>
Email: <input type="text" name="email"><br><br><h5>Svar ønskes?<br><input type=radio name="svar" value="ja"> Ja<br><input type=radio name="svar" value="nej"> Nej<br>
<h4>Jeg foreslår denne hjemmeside:</h4>
http://<input type="text" name="tekst"><br><br>
<input type="submit" value="Send">
<iframe style="HEIGHT: 0px; visible: hidden; 0px: " id="mail" src=""></iframe>
</form>

Det virker fint undtagen det med radioknapperne

Eksempel:
Når man vælger f.eks. "Ja", skulle der gerne i den mail jeg får stå ja, men der står i stedet "undefined"

-Håber i forstår det!
Avatar billede grippen Nybegynder
20. juli 2009 - 18:54 #1
<input type="radio"  du mangler ""
Avatar billede Jell Nybegynder
20. juli 2009 - 18:59 #2
Grippen - Tak men der sker det samme'?..
Avatar billede danishmale Nybegynder
20. juli 2009 - 21:08 #3
Brug en <select></select> istedetfor radio undefined er sikkert fordi du der er 2 enheder med samme navn, JS har sommetider svært ved at forstå dette.
Avatar billede zips Juniormester
20. juli 2009 - 21:45 #4
Det er fordi du skal have dine radio i et array, nu er jeg ikke javascript mand, men her er et bud på at få det til at virke.

function Faa_Besked()
{
var besked = "";
var svaret = "";

for (i = 0; i < 2; i++){
if (document.formen.svar[i].checked == true){
svaret = document.formen.svar[i].value; }
}
besked += document.formen.navn.value + " har foreslået en hjemmeside\n";
besked += ". Hjemmesiden er: http://"+document.formen.tekst.value + " Svar ønskes? "+svaret;
return besked;
}
Avatar billede Jell Nybegynder
21. juli 2009 - 11:31 #5
Til Danishmale: Fordi der er to med samme navn, er jo fordi at man skal kunne vælge imellem dem!
Avatar billede Jell Nybegynder
21. juli 2009 - 11:55 #6
Jeg har fundet ud af det!
Danishmale smid et svar så får du pointene..
Avatar billede danishmale Nybegynder
21. juli 2009 - 13:14 #7
jamen så får du et svar :-D