Avatar billede lafemme Nybegynder
21. december 1999 - 15:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Formmail til BCC

Hjælp.
Jeg skal bruge en form hvor 1:man submitter hvorved der sendes til flere mailadresser.
2. Mailingen foregår som en Blind Carbon Copy. Altså inegn modtager kan se de andre modtagere.
Kan du hjælpe?
Formen til flere e-mailadresser kan jeg godt selv skaffe så hvis du kan om-dirigere den til at sende som BCC ville det være en stor hjælp.
Eller en mailto der mailer til bcc, denne vil dog have en begrænsning og er derfor ike helt så meget værd.
Avatar billede prdk Nybegynder
21. december 1999 - 16:08 #1
Har du check på ASP, er komponenten JMail ganske let at gå til. Det kræver blot, at din udbyder understøtter ASP og har komponenten installeret.
Avatar billede lafemme Nybegynder
22. december 1999 - 08:41 #2
Jeg har ikke styr på ASP, og jeg ved ikke om min udbyder understøtter det, men det sidste kan jeg finde ud af.
Jeg leder lidt videre.
Avatar billede olebole Juniormester
05. januar 2000 - 06:05 #3
Hvis du har adgang til php, er der en udmærket løsning her:
http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=6142
/VH
Ole Clausen
Avatar billede lafemme Nybegynder
13. januar 2000 - 13:32 #4
Ok så mangler kun at sætte det ind i en form mail!
Avatar billede olebole Juniormester
14. januar 2000 - 03:21 #5
Jamen, så værsågod da:

<?php
if ($modt) {
    mail("","$subj","$msg","From: php-help@migselv.dk\nBcc: $modt\nContent-Type: text/plain; charset=iso-8859-1\nContent-Transfer-Encoding: 8bit");
}
?>

<html>
<head>
    <title>[ B C C _ M A I L _ F O R M ]</title>
</head>
<body>

<form name=bcc_mail method=post action=bcc_mail.php3>
<b>Emne :</b><br>
<input type=text name=subj size=64><br>
<b>Besked :</b><br>
<textarea name=msg rows=10 cols=60 wrap=virtual></textarea><br>
<b>Modtagere (adskilt af komma) :</b><br>
<textarea name=modt rows=10 cols=60 wrap=virtual></textarea><br><br>
<input type=submit value=" send ">
</form>

</body>
</html>

Gem filen som 'bcc_mail.php3'.
/VH
Ole
Avatar billede olebole Juniormester
14. januar 2000 - 03:26 #6
Alt mellem de 'krøllede parenteser' skal stå på én linie!
Det ekstra 'Content-Type…osv' er tilføjet for at kunne skrive skandinaviske tegn. Designet må du selv stå for ;-)
Avatar billede lafemme Nybegynder
17. januar 2000 - 09:23 #7
Waiiiii  det virker. Tusind tak!!!
Avatar billede olebole Juniormester
21. januar 2000 - 08:31 #8
Always welcome ;-)
Og så fik jeg endelig lavet én til mig selv…hehe