Avatar billede ruma1974 Nybegynder
20. juli 2009 - 10:37 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Java for loop: for (;;) {}

Hej,

Jeg er ved at oversætte noget kode fra Java til pascal.

Jeg har en klasse hvor følgende loop forekommer:

for (;;) {kode}

Jeg har ikke kunne find noget dokumentation for denne type loop forekommer også C++. Er der nogen som har et godt link?

Mvh,

Rune
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. juli 2009 - 10:44 #1
while true do
begin
  {kode}
end
Avatar billede tjp Mester
20. juli 2009 - 10:58 #2
Avatar billede ruma1974 Nybegynder
20. juli 2009 - 11:33 #3
Documentation for loops (java og C++) er:

for ( variable initialization; condition; variable update ) {
  Code to execute while the condition is true
}

Mit problem er at jeg har et loop der ser præcis sådan ud:

for (;;) {kode}

Dvs: variable initialization = ''
condition = ''
variable update =''

Der ikke er nogen variable defineret, igen condition og ingen update.

loop'et er i en klasse
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. juli 2009 - 11:41 #4
Derfor svarer det til den pascal-kode jeg anfører: en uendelig løkke - med mindre kodestumpen bryder ud af den.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. juli 2009 - 11:42 #5
http://java.sun.com/docs/books/tutorial/java/nutsandbolts/for.html

Citat:

The three expressions of the for loop are optional; an infinite loop can be created as follows:

    for ( ; ; ) {    // infinite loop

        // your code goes here
    }
Avatar billede ruma1974 Nybegynder
20. juli 2009 - 12:00 #6
Takker, da du ikke samler på points vil jeg give points til tjp hvis han ligger et svar

Mvh,

Rune
Avatar billede tjp Mester
20. juli 2009 - 12:28 #7
Og som der stod en 3. del nede i mit link:

Also note that every single one of the sections may be empty, though the semicolons still have to be there. If the condition is empty, it is evaluated as true and the loop will repeat until something else stops it.

:-)
Avatar billede ruma1974 Nybegynder
20. juli 2009 - 12:36 #8
Tak, jeg var for hurtig - jeg troede jeg ikke havde formuleret mit spørgsmål præcist nok. :-)