Avatar billede amesh Nybegynder
20. juli 2009 - 02:18 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

GeForce 8600m GS 512 - Grafik kort crash - spørgsmål vedr 24mdr reklemationsret

Hej folkens - tak på forhånd

Jeg har et spørgsmål vedr. min computer.
-Min computers grafik-kort er crashet, hver gang jeg installere driveren(fra Nvidia og acer's egne hjemmesider) og explorer starter, går der ca. 20 sek også crasher grafik-kortet i henhold til at der kommer massere a diagonale striber og forskellige mønstre, når jeg så går ind og afinstallere drivern (i fejlsikret tilstand, så den kører på standard VGA skærm) Virker computeren fint, dog har jeg ikke muligheden til at kører noget grafik krævende! Mit spørgsmål i dette dilemma lyder således, Gælder min 24 måneders reklemationsret på dette problem, da jeg har haft computeren i ca. 11 måneder

Bærbar informationer:

Producent                              Acer
Produktnavn                            Aspire 5520G

Operativsystem                          Microsoft® Windows Vista™ Home Premium

Processor                              AMD Turion(tm) 64 X2
Mobile Technology TL-58

Systemhukommelse(RAM)                  3 GB DDR2

Grafik-kort                            Nvidia GeForce 8600M GS

Lyd                                    Realtek High Definition
Audio

Trådløst LAN-kort 1                    Atheros AR5007EG Wireless Network Adapter
Avatar billede justrace Novice
20. juli 2009 - 09:03 #1
Det er sikkert et kølingsproblem, og garantien dækker sikkert ikke støvfjernelse på blæserne.
Avatar billede amesh Nybegynder
20. juli 2009 - 12:43 #2
Jeg var inde at læse på nettet, at dette grafik-kort havde en leve tid på ca. 11 måneder for gamers. Men der stod også at det var et kølingsproblem vedr. denne computer, men det undrer mig at det skulle være på grund af støv da jeg regelmæssigt renser computeren.
Avatar billede madracer Nybegynder
20. juli 2009 - 21:18 #3
Da købeloven siger du har 1/2 års garanti + 1 1/2 år reklamationsret, er du desværre ud over din garanti. Du skal kunne bevise at fejlen har været der fra kortet var nyt, hvis du skal have det dækket af reklamationsretten.

Heldigvis er det ikke alle butikker der er så konsekvente med købeloven. Mange butikker/producenter giver 2 års garanti, og du vil højest sansynlig få det dækket.