Avatar billede lesupport Nybegynder
20. juli 2009 - 01:48 Der er 18 kommentarer

Opret ny dynamisk side i et loginsystem

Hej eksperter jeg står her med et login system jeg har lavet. Oprettelse og login virker perfekt, men når jeg logger ind vil jeg gerne have, at der bliver oprettet en dynamisk side, som jeg kan redigerer i.

Mvh Jimmy
Avatar billede elkoger Nybegynder
20. juli 2009 - 08:30 #1
er bange for at du bliver nød til at uddybe hvad du gerne vil :)
Avatar billede lesupport Nybegynder
20. juli 2009 - 14:22 #2
Når man opretter en bruger i f.eks. wikipedia, facebook el eksperten, får man en profilside som kan ændres og redigeres.

F.eks.

Min Profil:

Navn: Jimmy Le
Alder: ....
Adresse: ....
By: ....
Land: ....

Ovs.

Jeg vil gerne vide hvordan man kan uploade nogle informationer om sig selv til en database, og derefter hente dem når man logger ind i sin profil.
Avatar billede majbom Novice
20. juli 2009 - 14:29 #3
hvis du selv har lavet dit loginsystem, synes jeg det lyder mærkeligt, hvis du ikke har en ide om hvordan man laver en profilside.

jeg går ud fra at det bare skal være en side hvor man kan indtaste forskellige oplysninger om sig selv osv.?
Avatar billede lesupport Nybegynder
20. juli 2009 - 14:41 #4
Ja det er korrekt.
Avatar billede majbom Novice
20. juli 2009 - 15:48 #5
så er det vel bare en side med en formular der indeholder de felter brugeren skal kunne udfylde?

du må gemme noget i en session når man er logget ind?

her kunne du samtidig gemme brugerens id fra databasen, hvis du ikke allerede gør det. ud fra det kan du hente brugerens info og gemme nyt info i databasen, ud fra det id.
Avatar billede lesupport Nybegynder
20. juli 2009 - 15:53 #6
ja nemlig! Men spørgsmålet er bare hvordan jeg gør det?

Lige nu fungerer mit login system således:
Jeg har to login/brugere:

Oplysning om den 1.:

Navn: Kurt Andersen
Email: Kurt@gmail.com

Oplysning om den 2.:

Navn: Lars Pertersen
Email: Lars@gmail.com

-----------------------------
Jeg logger først ind som kurt andersen og skriver en kommentar, og kommentaren bliver vist på skærmen. Derefter logger jeg ind som lars petersen og kan se kommentaren som blev skrevet af den anden bruger, hvilket er forkert.
Avatar billede majbom Novice
20. juli 2009 - 15:58 #7
ja, hvis kommentaren kun skal kunne ses af den bruger der har skrevet den er det jo ikke i orden :)

hvordan ser det ud, som du har nu?
Avatar billede lesupport Nybegynder
20. juli 2009 - 16:02 #8
du kan se den hjemmeside jeg har arbejdet på indtil videre www.innomaxx.dk/home.php
Avatar billede majbom Novice
20. juli 2009 - 16:31 #9
ja?
Avatar billede lesupport Nybegynder
20. juli 2009 - 17:04 #10
Jeg forstår ikke helt hvad du mener. :(
Avatar billede majbom Novice
20. juli 2009 - 17:15 #11
hvad skal jeg se på din side?

jeg kan oprette en bruger og logge ind, og hvad mere?
Avatar billede lesupport Nybegynder
20. juli 2009 - 17:27 #12
altså pointen er, at jeg gerne vil have at der bliver oprettet en dynamisk side når man logger ind. Og på den side skal man kunne redigere nogle informationer ovs.
Avatar billede majbom Novice
20. juli 2009 - 18:20 #13
ja...

hvordan ser dit loginscript ud? bare den del hvor det indtastede bliver valideret og der søges efter brugernavn i databasen?
Avatar billede lesupport Nybegynder
20. juli 2009 - 19:16 #14
<?php

function check_user($email, $password) {
        $password = substr($password, 0, 8);
        $sql = "select * from innomaxx_dk where email = '$email' and password = '$password'";
        $result = mysql_query($sql);
        if (mysql_num_rows($result) == 1) {
            setcookie("email",$email);
            setcookie("password",$password);
            return 1;
        } else {
            ?>
            <div class="denibox">
            <h3>Beklager, du er ikke godkendt!</h3>
            </div>
            <?php
            return 0;
        }
$email=$_POST['email'];
$password=$_POST['password'];
if (!isset($email) or !check_user($email, $password)) {
    ?>
Avatar billede majbom Novice
20. juli 2009 - 19:28 #15
okay, er der nogen bestemt grund til at du har valgt at bruge cookies i stedet for sessions?
Avatar billede lesupport Nybegynder
20. juli 2009 - 20:41 #16
nej egentligt ikke.
Avatar billede majbom Novice
20. juli 2009 - 22:04 #17
okay, så vil jeg forslå dig at benytte dig af sessions i stedet, så kan du gemme id'et på brugeren der logger ind.

når du så kommer til det punkt hvor brugeren er logget ind, kan du hente informationerne ud fra databasen og smide i en formular:
<?php

$res = mysql_query("SELECT * FROM users WHERE id='".$_SESSION['user_id']."'");

$user = mysql_fetch_assoc($res);

?>

<form action="edit_user.php" method="post">
<p>Yndlingsis: <input type="text" value="<?php echo $user['fav_icecream'];?>" name="fav_icecream"></p>
<p>Min bil: <input type="text" value="<?php echo $user['my_car'];?>" name="my_car"></p>
<p><input type="submit" value="Gem"></p>
</form>
Avatar billede majbom Novice
04. november 2010 - 12:55 #18
kom du videre?