Avatar billede Swift Praktikant
11. juli 2001 - 00:23 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

\"Temmelig Hemmelig\" - Serverkald af beskyttede sider??

Min server har via IP restriktioner adgang til nogle services på andre servere. Disse services vil jeg dog gerne bruge lige meget hvor i landet jeg er.

Fx. kan jeg fra min egen IP adresse kalde en server med en kommando som:
http://skodside.dk/cgi-bin/request.cgi?nummer=20202020&besked=testings

Er det muligt at lave så jeg kan bygge en ASP side som jeg kan logge ind på og få min server til at lave et kald til siden med IP restriktioner ??
Den må ikke lave en redirect - for så er det jo bare den maskine jeg sidder på der foretager kaldet!

Hvis der er mulighed for det vil jeg også gerne gemme det svar som min server modtager - og vise det på skærmen på den client jeg sidder ved. Men dette er ikke en nødvendighed.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
11. juli 2001 - 00:28 #1
er det en webserver du har tænker på eller hvad er det lige den server du har restriktioner til er for en server???
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. juli 2001 - 06:52 #2
Det du vil lave er jo en slags proxy. Du kommer nok ikke udenom ApsHttp
(http://www.hotscripts.com/Detailed/3422.html), eller hvis du kan og vil, så
bruge PHP eller Perl, hvor det hele er indbygget
Avatar billede kichian Nybegynder
11. juli 2001 - 11:09 #3
Du skal \"bare\" sørge for at det er den rigtige HTTP_REFERER som sendes over til de andre servere.
Og der er vel også bedst, moralsk set, at du bruger redirect eller har div. formularer liggende på din egen server.
Avatar billede stoffer Nybegynder
11. juli 2001 - 11:27 #4
gad vide om du kan bruge den nye server.transfer funktion til noget....
Avatar billede kichian Nybegynder
11. juli 2001 - 12:35 #5
Server.Transfer virker kun på fil-niveau, ikke på tværs af netværk.
Avatar billede Swift Praktikant
11. juli 2001 - 13:37 #6
Altså - hovedformålet/problemet er:

MIN server må gerne snakke med en bestemt server som jeg benytter nogle services på. Og KUN min server må benytte disse services (IP-restriktioner).

Men når jeg farer rundt i landet kan jeg jo så selvfølgelig ikke bruge disse services.

Jeg vil derfor gerne bygge en ASP side hvor jeg laver en \"mellemside\" hvor igennem jeg kan sende requests til serveren der kun vil snakke med min egen server derhjemme.
Hvis ASP siden som jeg bygger (der ligger på min server) bare laver en redirect funktion - så er det jo browseren på den client hvor jeg sidder. Og denne client har jo ingen adgang til serveren med de specielle services.

Er i med ??
Hvordan laver jeg så en ASP side der kan varetage denne opgave for mig ?
Hovedproblemet er at det er min server der skal lave \"kaldet\" til den specielle server. Fordi at det kun er min server i hele verden der MÅ lave requests til de specielle services.

erikjacobsen: linket fungerer ikke!
Avatar billede visionmagic Nybegynder
11. juli 2001 - 19:42 #7
swift:>
fjern ).  - det er eksperten, som skodder *GG*

http://www.hotscripts.com/Detailed/3422.html

/visionmagic
Avatar billede Swift Praktikant
22. juni 2002 - 15:21 #8
Jeg lukker spørgsmålet.
Avatar billede Swift Praktikant
22. juni 2002 - 15:21 #9
Og lukker det en EXTRA gang for en sikkerhedsskyld.