Avatar billede bobbedude Nybegynder
19. juli 2009 - 14:54 Der er 1 løsning

gør keywords til link - soter array efter længde på ord

'-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'CONSTANTS
WORD_CHARS_U    = "ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZÆØÅ"
WORD_CHARS_L    = "abcdefghijklmnopqrstuvwxyzæøå"
NUMERIC_CHARS    = "1234567890"
WORD_CHARS      = WORD_CHARS_U&WORD_CHARS_L&NUMERIC_CHARS
WORD_CHARS_LEN  = len(WORD_CHARS)

'-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'VARIABLES
fSeparator    = ","
fWordArr      = split(ArrOfWords,fSeparator) 'SKAL VÆRE LCASE...

'-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'FUNCTIONS

function isWordChar(aCh)%><%isWordChar=true
for c=1 to WORD_CHARS_LEN
  if aCh=mid(WORD_CHARS,c,1) then exit function
next%><%isWordChar=false
end function

function inWrdArr(aWrd)%><%inWrdArr=true
for c=lBound(fWordArr) to uBound(fWordArr)
  if aWrd=fWordArr(c) then exit function
next%><%inWrdArr=false
end function

function inWrdArrLike(aWrd)%><%inWrdArrLike=true
for c=lBound(fWordArr) to uBound(fWordArr)
  aItm=fWordArr(c)
  if (aWrd=left(aItm,len(aWrd))) and (aWrd<>aItm) then exit function
next%><%inWrdArrLike=false
end function

function highlightText(aText)
aLen=len(aText)%><%result=true%><%aWrd=""
if aLen<1 then exit function
for i=1 to aLen%><%ch=mid(aText,i,1)
  if isWordChar(ch) then%><%aWrd=aWrd&ch%><%else
  if aWrd<>"" then%><%lcWrd=lCase(aWrd)

    if inWrdArr(lcWrd) then

%><a href="#" title="<%=aWrd%>">[<a title="<%=aWrd%>" href="http://www.killmyday.com/default.asp?Keyword=<%=aWrd%>&Search=go"><%=aWrd%></a>]</a><%aWrd=""
    else
    if inWrdArrLike(lcWrd) then%><%aWrd=aWrd&ch%><%else%><%=aWrd%><%aWrd=""%><%end if
    end if

  end if%><%=ch%><%
  end if
next%><%=aWrd%><%
end function

'-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
'TESTING

aText = sContent

PrintText = highlightText(aText)

Overstående kode spiller ikke helt da den ikke kan finde ud af hvis 2 ord udgør et keyword, så jeg tænkte om man ikke bare kunne smide alle keywords ind i et array og så soter dem efter længde og så lave en simpel if instr(sContent,keyword(i)) then replace(keyword(i),"detderskalreplace") end if.

Hvordan soter man et array efter længden på de ord der er i den ?
Avatar billede bobbedude Nybegynder
03. november 2009 - 08:53 #1
luk