Avatar billede mega-hawk Nybegynder
19. juli 2009 - 14:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

læg tal sammen i et arry hvordan?

Hvis jeg har et arry og du kan sætte tal ind i det ved hjælp af en inputbox og der eks står
hvordan kan jeg så lavet at den tæller det sammen så jeg ender med noget i stil med.

label1.caption = arry_sammenlagt
altså label1.caption = 6

En meget simpel måde da jeg er begynder
Avatar billede larslennon Nybegynder
19. juli 2009 - 15:25 #1
Nu er jeg ikke lige stå stærk i Vb, men det vil typisk være noget med at man skal skrive:

arry_sammenlagt = array[0] + array[1] + array[3];

Hvor tallet i [] angiver pladsen i arrayet.
Avatar billede mega-hawk Nybegynder
19. juli 2009 - 15:38 #2
er selv kun lige begyndt på det derfor en masse dumme begynder spørgsmål.

Det jeg er igang med er at lave et budget skema og da har jeg eks januar som er en listbox og da skulle den gerne lægge alle udgifter sammen for januar måned.
så jeg skal gerne have den fortal noget med den skal tage alle tal i mit arry med en for løkke eller noge, men ved sgu ik lige hvordan for jeg kan jo ikke bare sige arry_sammenlagt = arry0 og 1 osv.
Det skal vel være noget med for arry= start af arry til slut arry?
Avatar billede kabbak Professor
20. juli 2009 - 13:07 #3
hvis excel

Public Sub test()
tal = Array(10, 20, 30)
Total = Application.WorksheetFunction.Sum(tal)

End Sub
Avatar billede kabbak Professor
20. juli 2009 - 13:14 #4
eller VB6

Private Sub Command1_Click()

    tal = Array(10, 20, 30)
    For i = LBound(tal) To UBound(tal)
        total = total + tal(i)
    Next
    Label1.Caption = total

End Sub
Avatar billede mega-hawk Nybegynder
22. juli 2009 - 18:48 #5
sorry kabbak, men jeg kan ikke få dit forslag til at virke.
Avatar billede mega-hawk Nybegynder
22. juli 2009 - 20:02 #6
så kabbak så fik jeg lavet nok om i min kode så den virker.
Men med udgangspunkt i dit eks så synes jeg da bestemt du skulle smide et svar så vil jeg også give dig de points
Avatar billede kabbak Professor
22. juli 2009 - 21:25 #7
ok, så gør jeg det
Du kunne jo vise din kode her, så andre kan se den.
Nu er dette Visuel Basic kategorien, men du skriver ikke hvilket et program du bruger at programmere i , det kunne være en hjælp, om  det var VBA ,VB6 eller et anden