Avatar billede Fiber Bjørn Juniormester
18. juli 2009 - 20:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Lave en ny ROW i en tabel hvis der står noge i databasen - felt "holdmedlem_a10"

Kan det lade sig gøre at lave en ny ROW i en tabel hvis der står en tekst i databasen repholdet_setup - holdmedlem_a10 ud fra dette udgangs punkt.
Så hvis der står en tekst i holdmedlem_a10 så udskriver den en row mere hvor der kan indtastes info i textarea.

Eksemplet her under virker når tabellen ikke er inkluderet i $tekst_ud

<? $query = mysql_query("select * from repholdet_setup where id = 1");
$getter = mysql_fetch_array($query);
if ($getter[holdmedlem_a10] == ''){
$tekst_ud = "";
} else {
$tekst_ud = "$getter[holdmedlem_a10]";}?>

<tr>
<td width="50%" class="main_tekst">
<?
echo "$tekst_ud";
?>
</td>
<td width="50%" class="main_tekst">
<textarea name="a10" cols="50" rows="3" id="1">
Avatar billede showsource Seniormester
19. juli 2009 - 09:06 #1
Hvad mener du med et row mere ?

Hvis det blot er for at lave endnu et textarea, hvis værdien er tom, kan du jo lave et textarea uanset hvad, og hvis værdien ikke er tom, så sætte det til readonly
Avatar billede Fiber Bjørn Juniormester
19. juli 2009 - 11:25 #2
Hvis holdmedlem_a10 et tom, skal der ikke ske noget
Hvis holdmedlem_a10 derimod ikke er tom skal dette udskrives

<td width="50%" class="main_tekst">
<? echo "$tekst_ud"; ?>
</td>
<td width="50%" class="main_tekst">
<textarea name="a10" cols="50" rows="3" id="1"></textarea>
</td>

men når jeg vil udskrive det virker det ikke, det er lige som om at jeg bruger nogle forkerte tegn som ikke må stå i en
$tekst_ud = "

<td width="50%" class="main_tekst">
<? echo $getter[holdmedlem_a10]; ?>
</td>
<td width="50%" class="main_tekst">
<textarea name="a10" cols="50" rows="3" id="1"></textarea>
</td>
";}
Ved ikke om det giver mening nu ...
Avatar billede showsource Seniormester
20. juli 2009 - 12:31 #3
if(!empty($getter["holdmedlem_a10"])) {
// udskriv hvad du nu vil

}

//.. resten af siden ?????
Avatar billede Fiber Bjørn Juniormester
21. juli 2009 - 22:38 #4
Hej showsource.

Dit svar ledte mig på det rigtige spor, tog lige et stykke tid inden jeg fandt ud af at echo "...noget fra en tabel..."; var en måde at gøre det på. Om det så er den mest korrekte ved jeg ikke, men det virker :)
smid et svar.

Til andre der måske kunne bruge det til noget så er koden her.

$query = mysql_query ("SELECT * FROM hold where id = '".$holdmedlem."'");
$getter = mysql_fetch_array($query);
if(!empty($getter["a3"])) {

echo "<tr>";
echo "<td height='19' valign='top' bordercolor='#999999' class='main_sub_title'>";

$query = mysql_query ("SELECT * FROM repholdet_setup");
$getter = mysql_fetch_array($query);

echo"$getter[holdmedlem_a3]";
echo "</td>";
echo "<td height='60' valign='top' bordercolor='#999999' class='main_tekst'>";

$query = mysql_query ("SELECT * FROM hold where id = '".$holdmedlem."'");
$getter = mysql_fetch_array($query);

print $getter[a3];

echo "</td>";
echo "</tr>";
}else {}
Avatar billede showsource Seniormester
22. juli 2009 - 05:30 #5
Et svar.

Og du behøver jo ikke at lave de nsamme query to gange !
Avatar billede Fiber Bjørn Juniormester
23. juli 2009 - 19:18 #6
Forstår jeg ikke helt.

Først skal jeg jo se om a3 er tom i databasen "hold"
derefter skal jeg vel åbne "repholdet_setup" DB for at udskrive holdmedlem_a3 på det rigtige sted.
Også tilbage og åbne "hold" og udskrive "a3" ???? eller er der en nemmer måde at gøre det på ???