Avatar billede jetsetter Nybegynder
18. juli 2009 - 14:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

convert from VISUAL C++ 6.0 SP5 to VISUAL C++ 9

Kode til en dll fil er lavet i VISUAL C++ 6, og jeg vil gerne ændre i denne kodes databaseforbindelse:

      hr = pConnection->Open("dsn=MT4_SQL_BASE;", "yuraz", "qwerty", adConnectUnspecified);

men har kun VISUAL C++ 9.

Når jeg åbner projektet med VS 9, spørger den om jeg vil konverterer, og dette gør jeg og derefter compiler. Men dll'en kan ikke loades fra mit program??
Avatar billede arne_v Ekspert
18. juli 2009 - 17:05 #1
Har du prøvet at rette de 3 tekst strenge i den eksisterende DLL med en hex editor ?
Avatar billede arne_v Ekspert
18. juli 2009 - 17:07 #2
Ellers bør du fint kunne builde en VC++ 6 kompatibel DLL med VC++ 9.

Men compiler options skal naturligvis sættes rigtigt. Og du skal også sikre dig at diverse DLL versioner passer.
Avatar billede jetsetter Nybegynder
18. juli 2009 - 18:01 #3
Nej, har du et link til en god HEX editor?

Mit andet problem er dette: http://www.eksperten.dk/spm/881190
Avatar billede arne_v Ekspert
18. juli 2009 - 18:14 #4
Egentligt ikke, men der er nok at vælge imellem:
  http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_hex_editors
Avatar billede jetsetter Nybegynder
18. juli 2009 - 20:04 #5
Har prøvet at ændre tekststrengene med HEX-editoren nu. Jeg ændrede til et brugernavn der er kortere og et password der er længere. Så jeg indsatte "00" efter tekststrengen for bruger og slettede "00" efter tekststrengen for password. ER dette ok?

Det virkede dog ikke, men den loader dll uden problemer. JEg har et forståelsesspørgsmål omkring ODCB og DSN.

hr = pConnection->Open("dsn=MT4_SQL_BASE;", "yuraz", "qwerty", adConnectUnspecified);

HVad er hvad i denne streng? MT4_SQL_BASE er databasens navn? yuras/qwerty er brugernavn/kodeordet til databasen eller til serveren?
Avatar billede arne_v Ekspert
18. juli 2009 - 20:54 #6
Det er OK at indsætte 00.

Det går nok galt at fjerne 00, medmindre der tilfældigvis kom endnu en 00 lige efter.

En DSN er et symbolsk link til databasen som indeholder oplysninger om database driver, connetcion string etc..

Den defineres i ODBC manager.
Avatar billede jetsetter Nybegynder
18. juli 2009 - 21:20 #7
Der var 00 efter de 00 jeg slettede :) og nu virker det !! JUBII 3dages kamp!!

Tak for hjælpen (næste problem kommer i ny tråd, nemlig hvordan jeg tilføjer en variabel i c++)

Vil du svarer på denne så jeg kan give dig points?
Avatar billede arne_v Ekspert
18. juli 2009 - 21:26 #8
svar