Avatar billede matt69 Nybegynder
17. juli 2009 - 10:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problemer med netforbindelse efter køb af ny computer

Hej,

Jeg har netop købt en ny bærbar, HP Compaq Presario CQ60, og jeg har problemer med min netforbindelse. Jeg har en trådløs router -- en Topcom WBR 611 -- og det går meget trægt med den trådløse netforbindelse på den nye computer. Jeg kunne sagtens bruge nettet med min gamle bærbare, og min stationære, som er på det trådløse netværk med et netgear-usb-netkort, får også fin forbindelse. Det mærkelige er, at når jeg sætter strøm til den nye bærbare, fungerer forbindelsen tip-top; det er kun, når jeg kører på batteri, at det enten går langsomt eller slet ikke virker. Der er ingen fejlmeddelelser. Hjælp! Det er vel ikke routeren eller netudbyderen, når de andre computere fungerer fint?
Avatar billede matt69 Nybegynder
17. juli 2009 - 10:27 #1
Der er i øvrigt Vista på den nye computer, mens de gamle kører med XP. Ved ikke om det har nogen indflydelse..
Avatar billede Tuface Nybegynder
17. juli 2009 - 10:41 #2
Har du tjekket om der i powersave mode er skruet ned for styrken?

Det lyder som om at det er der du har problemet, hvis det virker fint når den er tilsluttet strøm.
Avatar billede matt69 Nybegynder
17. juli 2009 - 11:20 #3
Tusind tak :-)