Avatar billede js_delphi Nybegynder
16. juli 2009 - 20:03 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Objekt i Global.asax fra Button OnClick event?

Hej,

Jeg har en Global.asax, som ser saadan ud:

<OBJECT RUNAT="Server" SCOPE="Application" ID="TcPLC" PROGID="TcScript.TcScriptSync"> </OBJECT>
<%@ Application Language="VB" %>

<script runat="server">
    Sub Application_Start(ByVal sender As Object, ByVal e As EventArgs)
        Call TcPLC.ConnectTo("", 801)
    End Sub
</script>

TcPLC er derefter en instans af en dll, som bruges til at kommunikere med en styring.

I min Default.aspx har jeg foelgende kode:

<%@ Page Language="VB" AutoEventWireup="false" CodeFile="Default.aspx.vb" Inherits="_Default" %>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

    <% Call TcPLC.WriteVar(".TestVar", 11) %>

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head runat="server">
    <title>Untitled Page</title>
</head>
<body>
    <form id="form1" runat="server">
    <div>

    </div>
    </form>
</body>
</html>

Denne kode bevirker, at naar applikationen startes, bliver vaerdien 11 skrevet til styringen.

Mit spoergsmaal gaar nu ud paa, hvordan jeg kan faa skrevet denne vaerdi, ved at trykke paa en knap (button).

Hvis jeg traekker en Button ind paa siden, og opretter et OnClick event (i Default.aspx.vb) med linien
Call TcPLC.WriteVar(".TestVar", 11)
faar jeg en fejl, at TcPLC ikke er defineret.

Hvorfor er TcPLC ikke kendt i Default.aspx.vb?

Hvordan grejes dette ellers?

Tak, tak!

Vh.
js_delphi
Avatar billede js_delphi Nybegynder
21. juli 2009 - 13:14 #1
Jeg troede egentlig, at det var et nemt spoergsmaal, da det vel bare drejer sig om, i hvilket "scope", TcPLC er gyldigt.

Har man ikke forstaaet spoergsmaalet, saa bare spoerg.
Avatar billede js_delphi Nybegynder
30. december 2009 - 21:22 #2
Lukker.