Avatar billede jetsetter Nybegynder
16. juli 2009 - 14:57 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Windows server 2008 og Windows XP SP3

JEg har netop installeret en Windows server 2008 og vil gerne kunne access den fra min Windows XP over det lokale netværk.

Jeg prøvet at få dette til at virke over Remote Desktop uden help, nu i to dage og er ved at gå op i limningen,

Er der nogen der ved hvordan jeg gør dette??
Avatar billede pon Nybegynder
16. juli 2009 - 15:46 #1
har du enablet Remote Desktop på din server ?.

Prøv at slå windows firewall fra på serveren og se om du kan komme på, hvis det virker, så skal du lave en regel i windows firewall der sørger for at du må tilgå serveren på port 3389.
Avatar billede jetsetter Nybegynder
16. juli 2009 - 16:08 #2
Har prøvet at slå firewall på server fra, det hjælper ikke har nu oprettet exeptions på port 3389 både for tcp og UDP, virker heller ikke..
Avatar billede jetsetter Nybegynder
16. juli 2009 - 16:11 #3
Det virker som om jeg får adgang til serveren, men det er noget med brugeropsætningen, jeg får følgende fejl:

Authentication error code: 0x507

Jeg prøver at logge ind som administrator eller en ekstra bruger jeg har lavet som også er administrator.
Avatar billede jetsetter Nybegynder
16. juli 2009 - 16:12 #4
ja jeg har enabled remote desktop på server
Avatar billede jetsetter Nybegynder
16. juli 2009 - 16:16 #5
JEg har fundet denne:

http://support.microsoft.com/kb/951608/

og det lader til at der er et problem med at aktiverer denne:

By default NLA is disabled in XP SP3. To enable NLA support see this article.

får jeg finder ikke:
"HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\CredentialsDelegation"

i registrerings databasen?

Mangler jeg at installerer noget?
Avatar billede pon Nybegynder
16. juli 2009 - 16:21 #6
Du kan prøve at tillade forbindelse fra klienter uden NLA for at se om det er det der er problemet, hvis du får forbindelse på den måde, så kan du tilføje den key i registrerings databasen og så enable NLA sikkerheden på serveren igen.

en anden ting du kunne prøve er at når du starter din RDP klient på winXP så tryk SPACE når du bliver spurgt om brugernavn/adgangskode og så tryk enter og så se om du bliver sendt direkte til login på serveren
Avatar billede pon Nybegynder
16. juli 2009 - 16:23 #7
du kan læse lidt om hvordan du sætter Network Level Authentication op her http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc732713.aspx
Avatar billede jetsetter Nybegynder
16. juli 2009 - 16:41 #8
Nu virker det, jeg lavede en windows update. Der manglede at blive installeret en update og så virkede det.

Tak for hjælpen.
Avatar billede jetsetter Nybegynder
16. juli 2009 - 16:42 #9
HVor giver man pointene i denne nye version af eksperten?