Avatar billede lassethostrup Nybegynder
16. juli 2009 - 11:38 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

fejl i #include sætning

Hej

Jeg har et lille problem der hedder, at jeg ikke kan skrive ../ i en include sætning, fx:
<!-- #include file="../include/dbconnect.asp" -->
Jeg vil gå et "hak" ud og så inde i min include mappe og finde filen dbconnect.asp
Jeg har kun dette problem når jeg uploader mit site, men når jeg kører det local over iis så er der ingen problemer.

Nogen der ved om man bare skal skrive det på en anden måde, eller om det bare er totalt umuligt at gå ud af en mappe?

På forhold tak,
Hilsen Lasse Thostrup
Avatar billede softspot Forsker
16. juli 2009 - 11:50 #1
Problemet opstår givetvis fordi din server ikke tillader "patentpath" i stier. Du kan evt. bneytte #include virtual i stedet, men det kræver at det altid er den samme includefil du ønsker at inkludere, da placeringen vil være absolut i forhold til roden. Eksempelvis:

<!-- #include virtual="/includes/dbconnect.asp" -->

hvor dbconnect.asp altid ligger i mappen includes under sitets rodmappe. Dette kan mange gang være en fordel, for så betyder det ikke noget hvorfra du inkluderer filerne i strukturen, men det kan give lidt udfordringer, hvis du f.eks. kører dit site fra forskellige undermapper (f.eks. virtuelle applikationer).
Avatar billede lassethostrup Nybegynder
16. juli 2009 - 12:44 #2
Okay super, så virker det. Jeg bruger nemlig kun den include når jeg er på mit CMS.

Men allerede nu er jeg stødt ind i et nyt problem.
Jeg vil uploade et billed, og jeg skal sætte path til der hvor jeg vil have mit billed op.

path = Server.MapPath("../images/gallery")

Men igen så skriver den:
The '..' characters are not allowed in the Path parameter for the MapPath method.

Har du en løsning?
Avatar billede keysersoze Guru
16. juli 2009 - 12:49 #3
path = Server.MapPath("/images/gallery")
Avatar billede lassethostrup Nybegynder
16. juli 2009 - 12:54 #4
Nej det virker desværre ikke, fordi så for jeg fejl i denne linie:

Count = Upload.Save(Path)

hvor den skriver:

Persits.Upload.1 error '800a0005'

The system cannot find the file specified.

/cms/cases.asp, line 603
Avatar billede keysersoze Guru
16. juli 2009 - 13:00 #5
hvordan ligger images-mappen i forhold til roden?
Avatar billede lassethostrup Nybegynder
16. juli 2009 - 13:20 #6
Den ligger sådan her:

-CMS
  - cases.asp
-images
  - gallery
    - Her skal billederne ligges

Min cases mappe ligger i en cms mappe, så jeg bliver nød til at komme ud af den mappe og så ind i images og så gallery.

og det gør jeg jo ved at sige ../ sådan jeg kommer ud og så images/gallery

path = Server.MapPath("../images/gallery")

Men serveren forstår åbenbart ikke "../" så jeg skal finde en anden måde at komme ud af den mappe.
Hvis du forstår, hehe :)
Avatar billede softspot Forsker
16. juli 2009 - 14:18 #7
Foreslaget i indlæg #3 burde være måden. Er du 100% sikker på at din sti ser ud som du beskriver (ingen stavefejl eller noget i den stil)?

Check også hvad der rent faktisk står i path-variablen inden du kalder Upload.Save(path) (du kan evt. udskrive den til siden med response.write umiddelbart inden kaldet til save)...
Avatar billede lassethostrup Nybegynder
16. juli 2009 - 14:38 #8
Jeg kan godt se at det entelig burde virke.
Stien ser sådan her ud:
E:\inetpub\domænenavn\httpdocs\images\gallery

Og jeg havde entelig troet at den bare hed domænenavn\images\gallery

Men den skrive alligevel:
The system cannot find the file specified.
i denne linie:
Count = Upload.Save(Path)
Avatar billede softspot Forsker
16. juli 2009 - 15:37 #9
Det kan være du også skal angive et filnavn og ikke kun stien. Jeg har aldrig brugt at specificere et filnavn i kaldet til upload.save, da det er fint nok at kalde den uden sti. Du kan så efterfølgende gennemløbe og gemme hver enkelt fil...
Avatar billede lassethostrup Nybegynder
17. juli 2009 - 12:24 #10
Det virker bare perfekt nu, det står som #3 har skrevet. Det jeg gjorde var at give mappe tilladelse :) og nu virker det bare.

Jeg siger mange gange tak for hjælpen
Avatar billede keysersoze Guru
18. september 2009 - 22:50 #11
lukketid?