Avatar billede dennisa Nybegynder
16. juli 2009 - 11:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Opdatering af underformularer

Jeg har en formular, bestående af 2 underformularer, begge bygget over den samme tabel.

I underformular 1 er mine data indordnet i tabelformat, og i underformular 2 er de vist som Single form.

Nu vil jeg gerne at hvis bruger markerer en given post/række i underformular 1, så skal de tilhørende data vises i underformular 2

Kan ikke lige få det til at virke ???
Avatar billede fdata Forsker
17. juli 2009 - 10:54 #1
Du kan bruge din hovedformular som "mellemstation".

Opret et felt på hovedformularen, kald det f.eks. ID.

I din tabelformat-underformular lægger du en smule kode i OnCurrent/VedAktuel:
  Me.Parent.ID = Me.ID

Hvis du så sørger for at linke den anden underformular via feltet ID, burde det spille.

(Jeg går her ud fra, at ID er nøglen i den tabel, du arbejder på)
Avatar billede dennisa Nybegynder
17. juli 2009 - 12:37 #2
Hej

Nu har jeg et felt i hovedformen som opdateres på baggrund af :

Private Sub Form_DblClick(Cancel As Integer)

    Me.Parent.InFocus.Value = Me.[SpreadSheet ID no]

End Sub

Den query der benyttes til underformular 2 har ligeledes følgende kriterie :

WHERE (((InventoryList.[SpreadSheet ID no]) Like "*" & [Forms]![frmTasteform]![InFocus] & "*"));

Hvad så ?
Avatar billede dennisa Nybegynder
17. juli 2009 - 13:55 #3
Nå, nu fik jeg den til at opdatere ved hjælp af

DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acRecordsMenu, 5, , acMenuVer70

men udelukkende via en knap i hovedform :-(

Er der ikke en brugbar metode, jeg har vel reelt ikke nogen AfterUpdate() der kan aktiverer denne ???
Avatar billede fdata Forsker
19. juli 2009 - 17:36 #4
Hm. Du skal ikke lægge en WHERE i din query til underformular 2. Fjern den.
Du skal derimod bruge det nye felt i selve sammenkædningen.

Hvis du ser på egenskaberne for din underformular, har du to felter på fanen Data: UnderordnedeFelter og OverordnedeFelter. Her skal du sætte
- Underordnede til: SpreadSheet ID no (altså det felt, du vil sammenligne med)
og
- Overordnede til: InFocus

Så klarer Access resten for dig ;o)
Avatar billede dennisa Nybegynder
20. juli 2009 - 10:13 #5
Ahhhh :-(

Hold da helt op, hvor har jeg bøvlet med at får de to felter til at spille sammen ( Overordnede og Underordnede )

Tak for hjælpen !!!!
Avatar billede fdata Forsker
20. juli 2009 - 10:22 #6
Ja, det er jo enkelt nok, når man lige har forstået ideen ;o)
Tak for point.
Avatar billede dennisa Nybegynder
20. juli 2009 - 10:34 #7
Velbekommen