Avatar billede Jell Nybegynder
15. juli 2009 - 12:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

"Radioknap-value" i email

Jeg har sådan en hvor man kan foreslå en hjemmeside, og når man trykker "send" sender den en mail til mig.
Men jeg kan ikke lave det med radioknapper. Se selv:

<title>Ansøgningsskema</title>
<script>
function mail(til,emne,besked,fra,beskeden)
{
document.getElementById('mail').setAttribute('src','http://www.magnusbm.dk/jsmail.phtml?til='+til+'&emne='+emne+'&besked='+besked+'&fra='+fra+'&beskeden='+beskeden+'');
}
function Faa_Besked()
{
var besked = "";
besked += document.formen.navn.value + " har foreslået en hjemmeside\n";
besked += ". Hjemmesiden er: http://"+document.formen.tekst.value + " Svar ønskes? "+document.formen.svar.value;
return besked;
}
</script>

<form name="formen" onsubmit="mail('jesper.steensg@hotmail.com','Hjemmeside foreslag',Faa_Besked(),this.email.value,'Dit foreslag er blevet sendt! Jeg kikker på dit foreslag hurtigst muligt.');return false">
Navn: <input type="text" name="navn"><br>
Email: <input type="text" name="email"><br><br><h5>Svar ønskes?<br><input type=radio name="svar" value="ja"> Ja<br><input type=radio name="svar" value="nej"> Nej<br>
<h4>Jeg foreslår denne hjemmeside:</h4>
http://<input type="text" name="tekst"><br><br>
<input type="submit" value="Send">
<iframe style="HEIGHT: 0px; visible: hidden; 0px: " id="mail" src=""></iframe>
</form>

Det virker fint undtagen det med radioknapperne

Eksempel:
Når man vælger f.eks. "Ja", skulle der gerne i den mail jeg for stå ja, men der står i stedet for"undefined"

-Håber i forstår det!
Avatar billede Jell Nybegynder
15. juli 2009 - 12:31 #1
Jeg er ny her, så sig gerne hvis det er den forkerte kategori'!
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
15. juli 2009 - 12:41 #2
jeg ville ALDRIG ligge valget om "fra" ud i javascript, så kan dine brugere bare "snyde" systemet og sende spam ud via din side...
Avatar billede Jell Nybegynder
15. juli 2009 - 12:43 #3
okay, men jeg kan  stadig ikke finde ud af det (har prøvet).
Kan du finde fejlen?
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
15. juli 2009 - 12:50 #4
beskrivelse af løsning:

1. lav input formular, der indeholder:
  - Tekstfelt til meddelelse
  - Tekstfelt til overskrift
  - Radioknap til valget om man vil have svar eller ej

2. Lav PHP script hvor du har følgende:
  - Variabel med din hemmelige email

3. PHP scriptet skal så tage imod de forskellige ting, og så afsende mailen.

Så væk med javascript, væk med adressen fra HTML siden og så skulle det fungere korrekt...
Avatar billede Jell Nybegynder
18. juli 2009 - 11:48 #5
Det kan jeg ikke...
Avatar billede Jell Nybegynder
18. juli 2009 - 13:51 #6
Er der nogle der kan lave et færdigt eksempel?
Avatar billede Jell Nybegynder
19. juli 2009 - 18:42 #7
hva
Avatar billede computerlab Nybegynder
22. juli 2009 - 12:55 #8
Skift til serverside, evt. PHP. Som nævnt er javascript en dårlig løsning.