Avatar billede thth Nybegynder
14. juli 2009 - 17:35 Der er 4 kommentarer

Dynamisk til statisk

Hej ..

Jeg vil MEGET gerne have noget hjælp fra alle jer eksperter - Jeg er IKKE god til de her tin med IP'er osv.

Jeg har en almindelig 3 MB forbindelse. Jeg bruger kun internettet til mails, browsing osv ...

NU vil jeg gerne have muligheden for at logge ind på min computer når jeg er ude at rejse og jeg vil gerne have den mulighed uden af skulle betale en masse for det - Faktisk gerne gratis.

Jeg skal bruge en Statisk IP eller en mulighed for at styre den på den ene eller den anden måde.

Hvad kan man gøre på det her punkt.

På forhånd mange tak
Avatar billede arne_v Ekspert
14. juli 2009 - 17:40 #1
Jeg kan se to loesninger:

1) du ringer til din ISP og bestiller en fast IP og betaler de 10 kr. om maandeden det koster (eller hvad din ISP nu charger)

2) du bruger dyndns
Avatar billede thth Nybegynder
15. juli 2009 - 15:38 #2
Kan du forklare hvordan det der dyndns virker ,.?
Avatar billede arne_v Ekspert
15. juli 2009 - 16:13 #3
Du har:
- en dynamisk IP adresse som skifter en gang imellem
- et domaene navn
- et opstarts script paa din maskine som kobler dit domaene navn til din p.t. IP adresse hos DynDNS
Avatar billede arne_v Ekspert
22. august 2009 - 17:21 #4
OK ?