Avatar billede skov_p Praktikant
14. juli 2009 - 12:20 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Vise data fra 2 (eller flere) List<T> i samme datagrid

Hej

Jeg har ordre i en tabel og klienter i en anden men ønsker at vise ordre og klient i samme række i feks. et datagrid.

Hvordan kan jeg "join" de to List<T>.

Jeg kan gøre noget med LINQ, men så står jeg blot med type A og B og ikke A.ID, A.Navn, B.ID, B.Text

Jeg ønsker ikke at hente dem op fra databasen med JOIN

Nogen foreslag?
Avatar billede windcape Praktikant
14. juli 2009 - 17:51 #1
Avatar billede skov_p Praktikant
14. juli 2009 - 21:23 #2
Jeg bruger ikke LINQ så ofte men det er et super link du har sendt. Jeg mangler vel bare at få et overblik over det muligheder der er.

Jeg har fået løst mit problem.

Mit Order object har en Client property der henter data fra databasen når der forespørges på den (det kaldes vist LazyLoad i LINQ to SQL). Så jeg databinder blot til den Client property .ClientName.

Det gøres mens jeg anvender reflection til at tilføje kolonner til mit datagrid. Og så vises ClientName sammen med ordren.

LINQ kunns sagtens være burgt og jeg kommer sikkert til det inden projeket er færdig.

Smid et svar hvis du vil have point
Avatar billede windcape Praktikant
15. juli 2009 - 00:08 #3
Ja, det er samme mekanisme som lazy-load.

Og det er ideelt enden at skrive det i ren SQL, eller at benytte LINQ, da man før en kode som er nemmere at maintain, og er mere klar for andre udviklere.

I dette her tilfælde er det næsten bare at skrive SQL'en igen i LINQ.